بازتاب برگزاری مراسم خاکسپاری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در رسانه‌های خارجی

مراسم خاکسپاری رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در رسانه‌های خارجی بازتاب داشت.

بازتاب برگزاری مراسم خاکسپاری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در رسانه‌های خارجی
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم خاکسپاری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس جمهور سابق ایران، در رسانه‌های خارجی بازتاب داشت.

مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی و نماز مقام معظم رهبری بر پیکر وی در شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی بازتاب داشت. 

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد گروه‌های مختلفی از مردم ایران در مراسم تشییع پیکر (آیت‌الله) هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور اسبق‌ ایران، شرکت کردند. 

شبکه تلویزیونی آسوشیتدپرس (ای‌پی‌تی‌ان) نیز در گزارش تصویری مستقیم از تهران، مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، را پوشش داد. 

بر اساس تصاویر شبکه آسوشیتدپرس، مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور مقامات کشوری و لشکری، اقشار مختلف مردم و اعضای خانواده آن مرحوم در دانشگاه تهران آغاز شد. 

شبکه‌های المیادین و الجزیره بخشی از مراسم تشیع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران را به طور زنده پخش کردند. 

محمد حسن البحرانی، رئیس دفتر شبکه تلویزیونی المیادین در تهران، با تسلیت گفتن به ملت ایران به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، همزمان با پخش تصاویر زنده‌ای از بخشی از مراسم تشییع پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران گفت: صبح امروز پیکر (آیت‌الله) هاشمی رفسنجانی به دانشگاه تهران منتقل شد. خیابان‌های منتهی به دانشگاه تهران، که در مرکز پایتخت ایران قرار دارد، مملو از کسانی است که برای مشارکت در نماز میت وی به امامت رهبر معظم ایران گرد هم آمده‌اند.

مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و نماز مقام معظم رهبری بر پیکر او به صورت مستقیم از شبکه تلویزیونی المنار پخش شد. این شبکه ضمن به تصویر کشیدن حضور مقام معظم رهبری در مراسم و اقامه نماز بر پیکر آن مرحوم، از حضور جمعیت در بخش‌هایی بیرونی دانشگاه تهران نیز تصاویر مختلفی را منتشر کرد.

وبسایت شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی ضمن پوشش مراسم خاکسپاری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و اشاره به اقامه نماز بر پیکر ایشان از سوی رهبر انقلاب، از این مراسم به عنوان مهمترین مراسم خاکسپاری در ایران پس از رحلت امام خمینی (ره) یاد کرد. 

شبکه خبری یورونیوز در بخش تصویرهای «بدون شرح» خود با پخش تصاویری از دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف، مراسم برگزاری نماز و تشییع پیکر ایت‌الله هاشمی رفسنجانی را پوشش داد.

***
ادامه واکنش مقامات بین‌المللی به خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

آیت الله سیدعلی سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق امروز سه شنبه در پیامی، درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

رئیس مجلس سنای الجزایر به نمایندگی از رئیس جمهور این کشور با حضور در سفارت ایران در الجزیره درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

دبیرکل وزارت خارجه جمهوری اسلوونی که حامل پیام تسلیت "کارل اریاوتس" معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اسلوونی بود دفتر یادبود ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را امضا و ادای احترام کرد.

قائم مقام وزارت امور خارجه مجارستان به نمایندگی از دولت این کشور با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوداپست دفتر یادبود درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری را امضاء کرد.

نماینده ویژه امیر کویت برای عرض تسلیت در پی درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، کویت را به مقصد ایران ترک کرد.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن امروز سه شنبه در پیام تسلیت خود، ضمن ابراز تاسف و همدردی صمیمانه از درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، به دستاوردهای ایشان نیز اشاره کرد.

دیمیتریس سیلیوریس، رئیس پارلمان قبرس در پیامی خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

نایب رئیس اول مجلس اتریش با حضور در محل سفارت ایران در وین، دفتر یادبود درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را امضا کرد.

آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف، سه شنبه شب در پیام های جداگانه ای برای رهبر معظم انقلاب و خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی، ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

جمعیت اسلامی الوفاق بحرین ، روز سه شنبه (امروز) با ارسال پیامی، درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور ایران تسلیت گفت.

باقر عزت بگوویچ ، عضو شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی رئیس‌جمهور اسبق ایران را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

نورسلطان نظربایف،رئیس جمهور قزاقستان در پیامی برای حسن روحانی رئیس جمهور ایران اسلامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به وی ، مقام معظم رهبری و مردم ایران تسلیت گفت.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با ارسال پیامی به رئیس جمهور ایران درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

نخست وزیر ارمنستان درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

وزارت امور خارجه روسیه درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

شیخ یزبک، رئیس هیئت شرعی حزب‌الله، با عرض تسلیت به ملت ایران به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، یار امام خمینی (ره) بود و بعد از درگذشت، نیز در جوار ایشان آرمید.
 
وی افزود: زندگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مملو از مجاهدت بود.

عمار حکیم، رئیس ائتلاف ملی عراق نیز با انتشار پیام تسلیتی اظهار داشت: آیت‌الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران، نقش برجسته‌ای در عرصه انقلابی منطقه و جهان داشت. ما نقش برجسته آن مرحوم در عرصه انقلابی، سیاسی و فرهنگی ایران، منطقه و جهان را به یاد داریم و با ملت شریف و دولت ایران اظهار همدردی می‌کنیم و به ساحت امام خامنه‌ای، خانواده و بستگان وی تسلیت می‌گوییم.

العالم نیز اعلام کرد: سفیران و دیپلمات‌های خارجی مقیم پکن، پایتخت چین با حضور در مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران، به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ادای احترام کردند.


بازتاب برگزاری مراسم خاکسپاری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در رسانه‌های خارجی


در حال تکمیل...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۱ دی ۱۳۹۵
کاش فوت این خدا بیامرز بیاد هم بیاورد که مرگ هم هست البته ما ایرانیها خداپرست هستیم ولی به آخرت ایمان چندانی نداریم
آخرین اخبار