توانمند سازی حوزه سلامت اجتماعی /تعیین خط مشی برای فعالیت های فناورانه

معاون تحقیقات وفناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانمندی از ارائه بسته های تخصصی خدمات توانبخشی و حوزه های سلامت اجتماعی از سوی این دانشگاه خبر داد.

توانمند سازی حوزه سلامت اجتماعی /تعیین خط مش برای فعالیت های فناورانهحمیدرضا خانکه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: وزارت بهداشت، این دانشگاه را به عنوان قطب توانبخشی کشور معرفی کرده و در حوزه فناوری امسال شاهد رویداد اینوتک 2 بودیم که بزرگترین رویداد فناورانه در سطح ملی است.
 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تصریح کرد: گروه آموزشی ارتوپدی فنی این دانشگاه، اولین گروه ارتوپدی فنی در میان دانشگاههای کشور و موفق ترین دپارتمان ارتوپدی فنی در منطقه است.

وی اظهار داشت: این دانشگاه دارای 22 دپارتمان تخصصی، هشت مرکز تحقیقات و 6 مجله است که حدود 60 درصد از 2 هزار دانشجو در مقاطع مختلف این دانشگاه را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل می دهد.

خانکه اولین وظیفه شورای رشد و فناوری دانشگاه را سیاستگذاری و تعیین خط مشی برای فعالیت های فناورانه دانست و افزود: وزارت بهداشت با توجه به توانمندی های دانشگاه علوم بهزیستی و نیاز جامعه به خدمات توانبخشی، قطب توانبخشی را معطوف به این دانشگاه کرده است.

وی بیان کرد: مرکز رشد فناوری تجهیزات پزشکی و توانبخشی این دانشگاه در سال 89 موافقت اصولی و یک سال بعد موافقت قطعی خود را از شورای گسترش وزارت بهداشت دریافت کرد که تاکنون 58 طرح فناورانه طی سالهای 91 و 92 را پذیرش کرده ولی متاسفانه حمایت صحیح و لازم از آنها صورت نگرفته است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: امیدواریم با شروع به کار شورای رشد و فناوری، بتوان پشتیبانی جدی از فعالیت های فناورانه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: این دانشگاه در حوزه پژوهشی و فناوری گام های خوبی را برداشته اما هنوز عملیاتی کردن این طرح مهم، نیازمند حمایت فناورانه  است.
 
خانکه با اشاره به توانمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، حوزه ها و مراکز تخصصی نظیر سوء مصرف مواد، سلامت در حوادث و بلایا و سلامت اجتماعی افزود: امیدواریم به زودی شاهد اخبار بیشتری در حوزه های سلامت و اجتماعی از سوی این دانشگاه باشیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.