بی‌عقلی‌های یک دندان!

دبیر علمی بخش جراحی دهان، فک و صورت یازدهمین کنگره بین المللی دندانپزشکان عمومی ایران گفت: 17 تا 25 سالگی مناسب ترین زمان برای جراحی دندان عقل محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا جهانگیرنیا دبیر علمی بخش جراحی دهان، فک و صورت یازدهمین کنگره بین المللی دندانپزشکان عمومی ایران در این گنگره که در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سنين بالای ۳۰ سال اگر دندان عقل عفونت و کیست نداشته باشد و موجب آسیب، درد و تورم در دهان نشود، بهتر است که از دهان خارج نشود. 

جهانگیرنیا تاکید کرد: در این سنین استخوان فک متراکم شده و اگر دندان عقل مشکلی ایجاد نکند، نیازی به جراحی و خارج کردن دندان نیست. 

وی بیان کرد: اما اگر نیاز به جراحی دندان باشد، باید دندان پزشکان عمومی متبحر یا متخصصان جراحى دهان، فک و صورت اینکار را انجام دهند. 

دبیر علمی بخش جراحی دهان فک و صورت یازدهمین کنگره دندانپزشکان عمومی ایران گفت: علت نامگذاری دندان عقل این است که دیرتر از سایر دندان ها و در زمان عاقل و بالغ بودن فرد رويش مى کند.

جهانگیرنیا افزود: به دلیل اینکه دندان عقل دیرتر درمی آید، معمولا با زاویه خارج می شود یا دچار پوسیدگی می شود که در فک جایی برای رویش آن وجود ندارد و از طرفی نقش زیادی نیز در جویدن ندارد و لازم است که از حفره دهان خارج شود. 

وی عنوان کرد: اگر در فردی فک برای دندان عقل جا نداشته باشد یا پوسیدگی ایجاد شده باشد و ترمیم به نفع دندان نباشد، دندان جراحی یا کشیده می شود. 

جهانگیرنیا در خصوص پوشش بیمه ای جراحی دندان عقل اظهار داشت: بیمه های تامین اجتماعی و خدمات درمانی جراحی دندان عقل را پوشش بیمه ای می دادند اما اخیرا این پوشش حذف و فقط کشیدن ساده دندانها تحت پوشش بیمه است که البته برخی بیمه های تکمیلی پوشش می دهند. 

گفتنی است، يازدهمين كنگره دندانپزشكان عمومي ايران تا 24 دي ماه در سالن همايش هاي برج ميلاد در حال برگزاری است. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار