رشد بخش کشاورزی در گرو توسعه کشت بافت

رئیس انجمن کشت بافت گفت: طی سال های آتی با توسعه کشت بافت وخودکفایی ارقام و پایه های تولید شاهد رشد روز افزودن در این بخش خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج رستگار رئیس انجمن کشت بافت درحاشیه نخستین همایش کشت بافت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رشد کشاورزی تنها با توسعه کشت بافت امکان پذیر است، اظهار داشت: طی چند سال اخیر کشت بافت رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: با وجود آنکه طی سال های اخیر پایه میوه های دانه دار وهسته دار از سایر کشورها وارد می شد اما امسال به همت انجمن کشت بافت و موسسه تحقیقاتی نه تنها مقوله واردات متوقف شده بلکه این پایه ها در سبد صادراتی نیز قرار گرفته است .

رستگار از رشد بخش کشاورزی به دنبال توسعه کشت بافت طی سال های آتی خبر داد و گفت: امسال از طریق مبادی رسمی 50 میلیون اصله نهال با قیمت هر کدام 2 دلار به کشور وارد شد که با این وجود سالانه مقادیر قابل توجهی ارز از کشور خروج می یابد که با توسعه کشت بافت  و تولید گیاهان زینتی در داخل می توان از خروج سالانه ارز جلوگیری کرد.

رئیس انجمن کشت بافت در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر وضعیت تولید گیاهان زینتی در کشور گفت: طی سال های اخیر با واردات گیاهان زینتی و گلدانی مانند رز هلندی آفت بسیاری از کشورهای اروپایی وارد کشور شد که حال با توسعه کشت بافت علاوه بر بی نیازی از واردات می توان گیاهانی سالم تولید کرد.

وی در ادامه سوال خبر نگار باشگاه خبرنگاران جوان ادامه داد: در شرایط کنونی مقادیر قابل توجهی از گل ارکیده و ژرورا در کشور تولید می شود و این درحالی است که طی سال های اخیر به کشور وارد می شد.

رستگار با وجود آنکه کم آبی یکی از مشکلات کشور است، تصریح کرد: با وجود شرایط اقلیمی و بحران منابع آبی با توسعه کشت بافت و تولید گیاهان مقاوم به کم آبی و خشکی، می‌توان پایه های تولید را مقاوم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار