شیراز؛

برگزاری سیزدهمین جشنواره نوای فجر در شیراز

سیزدهمین جشنواره موسیقی نوای فجر در شیراز برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ هدایت رضایی رئیس انجمن موسیقی فارس عنوان کرد: سیزدهمین جشنواره موسیقی نوای فجر فارس از 25 دی در 3 تالار شیراز برگزار می شود.

رضایی با بیان اینکه در سیزدهمین جشنواره موسیقی نوای فجر گروه های موسیقی پاپ، سنتی، مقامی در تالارهای حافظ، احسان و باشگاه دانشگاه شیراز به طور همزمان اجرا دارند، افزود: نقطه عطف این دوره از جشنواره تمرکز بر گروه های موسیقی بومی و مقامی است و امسال در شهرستان ها شیوه اجرای برنامه ها به نحوی است که شکل رقابتی ندارد.

رئیس انجمن موسیقی فارس گفت: سال گذشته جشنواره با مشارکت ۴ موسسه موسیقی به اجرا در آمد درحالیکه امسال برای قوت بخشیدن به عدم انحصار در این حوزه ۷ موسسه به یاری انجمن موسیقی فارس آمده اند از سویی در سال های گذشته بیشترین تکیه جشنواره به موسیقی پاپ بود که امسال تعداد گروه های موسیقی پاپ در مقایسه با موسیقی مقامی و بومی به توازن رسیده است.

رضایی تصریح کرد: جشنواره موسیقی «سرنای وحدت» هم به میزبانی شیراز برگزار می شود اما شایان ذکر است که جشنواره موسیقی نوای فجر با جشنواره سرنای وحدت متفاوت است و ارتباطی با انجمن موسیقی فارس ندارد لذا پی گیری های آن توسط ارش اوستا و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس انجام می گیرد.

رئیس انجمن موسیقی فارس حمایت از شوراهای موسیقی و انجمن های استانی را از انتظارات هنرمندان ذکر کرد و گفت: اطلس گردشگری موسیقی جزو برنامه های انجمن موسیقی فارس است که انتظار داریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص شناسایی مکان ها و بزرگان آن با ما همکاری کند.

سیزدهمین جشنواره موسیقی نوای فجر فارس به میزبانی شیراز شنبه ۲۵ دی ماه آغاز و تا یکشنبه ۳ بهمن ادامه دارد.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار