نشست سازمان همکاری اسلامی برای بررسی بحران مسلمانان روهینگیا

وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی هفته آینده نشستی را در شهر کوالالامپور پایتخت مالزی برای حل بحران مسلمانان روهینگیا برگزار خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام مالزی امروز تاکید کرد وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی طی هفته آینده برای بحث و تبادل نظر درباره بحران مسلمانان روهینگیا، در نشست کوالالامپور شرکت می کنند.

برگزاری این نشست در حالی است که مسلمانان روهینگیا همچنان به فرار از میانمار ادامه می دهند.

56 نماینده از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در نشست 19 ژانویه که به ریاست نجیب رزاق نخست وزیر مالزی برگزار خواهد شد، شرکت می کنند. نخست وزیر مالزی اخیرا خواستار پایان یافتن نسل کشی در میانمار شده است.

دولت میانمار حاضر نشده است تا مسلمانان روهینگیا را به عنوان یکی از اقلیت های قومی این کشور به رسمیت بشناسد و آنها را بنگال یا مهاجران غیر قانونی از بنگلادش ارزیابی کرده است.

طی هفته های گذشته هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا برای فرار از اقدامات وحشیانه گروه های تبهکار و افراطی به سوی مرزهای بنگلادش عزیمت کرده اند ولی گزارش ها نشان می دهد که مسلمانان در حال فرار از این روستاها هدف تیراندازی نظامیان میانمار قرار گرفته اند.

سازمان ملل اعلام کرده تاکنون بیش از 30 هزار مسلمان روهینگیایی خانه های خود در میانمار را ترک کرده اند.

همچنین سازمان ملل اعلام کرد بیش از 150 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا بیش از یک ماه است که دسترسی به کمک های غذایی و انسان دوستانه نداشته اند.

نخست وزیر مالزی از سازمان ملل، دادگاه کیفری بین المللی و سازمان کنفرانس اسلامی خواسته است تا دخالت کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار