تهیه طرحی برای محاسبه سنوات خدمتی معلمان حق‌التدریس

عضو کمیسیون تحقیقات مجلس از تهیه طرحی برای محاسبه سنوات خدمتی معلمان حق‌التدریسی در این کمیسیون خبر داد.

تهیه طرح برای محاسبه سنوات خدمتی معلمان حق‌التدریسداوود محمدی عضو کمیسیون تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با وضعیت معلمان حق‌التدریسی عنوان کرد: در این زمینه تاکنون قوانین متعددی وضع شده و بر این اساس تعدادی از معلمان استخدام شده و تعدادی از آنها در انتظار این مسئله هستند.

وی با بیان اینکه مطالبات معلمان حق‌التدریس در چند گروه دسته‌بندی می‌شود، ادامه داد: برخی به دنبال دریافت معوقات، برخی برای اعمال سنوات خدمت و تعدادی نیز پیگیر وضعیت استخدامی خود هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: اکنون در برنامه ششم مسائل حق‌التدریسی‌ها مورد توجه قرار گرفته و در جهت بهبود شرایط با نهادهای مربوطه بررسی ‌های لازم انجام می‌شود.

محمدی پیرامون وضع معوقات حق‌التدریسی‌ها گفت: این مسئله از سال‌های گذشته وجود داشته و تاکنون نیز ادامه یافته و برای گشایش این امر با سازمان برنامه و بودجه و آموزش و پرورش صحبت‌هایی انجام شده و این نهادها اهتمام جدی برای حل مشکل دارند.

وی افزود: محاسبه سنوات خدمت معلمان حق‌التدریسی از دیگر مسائل مورد توجه در کمیسیون آموزش و تحقیقات بوده و در این راستا طرحی برای حل مسئله تهیه شده که باید در صحن مطرح شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در تمامی جلسات مجلس این مسئله مورد توجه قرار گرفته عنوان کرد: قول لازم برای همکاری و حل مشکل از سوی مجلس و نهادهای مربوطه داده شده است.

محمدی در خصوص استخدام نیروهای حق‌التدریس گفت: در برنامه ششم توسعه ساماندهی جذب نیروی انسانی مورد توجه بوده و طبق آن جذب از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: ضوابط استخدامی و شرایط بکارگیری آن باید به طور بنیادی مورد توجه قرار گیرد تا وضعیت افراد حق‌التدریس از بلاتکلیفی خارج شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار