زادعلی اصغر، درفهرست «ورزشکاران تماشایی» کمیته بین المللی پارالمپیک

ستاره تیم ملی فوتبال 5 نفره کشورمان، از سوی وب سایت رسمی کمیته بین‌المللی پارالمپیک به عنوان یکی از ورزشکاران شاخص این رشته معرفی شد.

بهزاد زادعلی اصغر بازیکن تیم ملی فوتبال 5 نفره کشورمان که در رقابت های پارالمپیک 2016 ریو خوش درخشید و به همراه تیم فوتبال 5 نفره ایران به مدال نقره دست یافت، از سوی وب سایت رسمی کمیته بین‌المللی پارالمپیک به عنوان یکی از ورزشکاران شاخص و تماشایی این رشته معرفی شد.
وب سایت رسمی کمیته بین‌المللی پارالمپیک از روز دوشنبه، 9 ژانویه، اقدام به معرفی ورزشکاران شاخص 22 رشته پارالمپیکی کرده است.

این اقدام  با عنوان "ورزشکاران تماشایی برای سال 2017 " آغاز شده و تا 19 ژانویه ادامه خواهد داشت و هر روز برترین های 2 رشته معرفی می شوند. در طی این مدت 230 ورزشکار از 22 رشته  معرفی خواهند شد.

امروز( چهارشنبه) ورزشکاران شاخص دو رشته فوتبال 5 نفره و تنیس با ویلچر اعلام شد که در بین بازیکنان شاخص و ورزشکاران تماشایی رشته فوتبال 5 نفره نام بهزاد زادعلی اصغر از کشورمان که به او لقب مسی هم داده شد، به چشم می خورد.

بنا بر اعلام سایت کمیته بین المللی پارالمپیک، ورزشکاران شاخص این دو رشته با کمک فدراسیون جهانی ورزش های نابینایان و فدراسیون جهانی تنیس انتخاب شده اند.
"این ورزشکاران تماشایی" کسانی هستند که می‌توانند تا بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو، خبرساز ‌شوند.

برخی از این ورزشکاران تماشایی، جوانانی هستند که تا بازی‌های پارالمپیک 2020 پیشرفت خواهند کرد و استعدادهای آن‌ها شکوفا می‌شود و تعدادی نیز مدال‌آوران جهانی و المپیکی هستند که می خواهند در صدر رشته خود باقی بمانند.

در فوتبال  پنج نفره علاوه بر زادعلی اصغر، علی پکتاس از آلمان،امراه اوکال از ترکیه،جفینیو و ریکاردینیو از برزیل و وانگ ژوبین از چین انتخاب شده اند.

گفتنی است پیش از این در رشته  تیروکمان نیز نام زهرا نعمتی، در بین ورزشکاران شاخص این رشته اعلام شده بود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار