نامه 100 نفر از اعضای کنگره به ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس

تعداد نمایندگان کنگره آمریکا که خواستار انتقال سفارت این کشور به قدس شریف هستند به 100 نفر رسید.

نامه 100 نفر از اعضای کنگره به ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدسبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن فری‌بیکن؛ صد نفر از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای خطاب به "دونالد ترامپ"، رئیس‌جمهور منتخب این کشور، تاکید کردند خواستار انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی هستند.

این صد نماینده با ارسال نامه به دونالد ترامپ از وی خواستند به محض ورود به کاخ سفید، سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی را از تل‌آویو به بیت‌المقدس انتقال دهد.

امضاکنندگان این نامه با متهم کردن "باراک اوباما"، رئیس‌جمهور فعلی، به داشتن رویکردهای ضد اسرائیلی، از تعهد ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا حمایت کردند.

"ران دسانتیس"، نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا، تنظیم‌کننده این نامه بود. در این نامه به ترامپ توصیه شده است با انتقال سفارت، این پیام را به جهان ارسال کند که واشنگتن قدس را "پایتخت ابدی اسرائیل" می‌داند.

در بخشی از این نامه آمده است: اسرائیل یکی از نزدیکترین متحدان آمریکا است و جابجایی سفارتخانه اتحاد بی‌همتای اسرائیل و آمریکا را تقویت می‌کند.

ترامپ پیش از این وعده داده بود با انتقال سفارت آمریکا به قدس موافقت کند؛ اما بسیاری از کارشناسان مسائل سیاسی معتقدند این کار برهم زننده تلاش‌ها برای رسیدن به صلح خاورمیانه خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار