افتتاح سفارت فلسطین در واتیکان برای نخستین بار

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز، پنج‌شنبه قرار است سفری را به ایتالیا، واتیکان و فرانسه آغاز کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قرار است فردا، جمعه، به همراه پاپ فرانسیس برای نخستین بار سفارت فلسطین در واتیکان را بازگشایی کند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز، پنج‌شنبه قرار است سفری را به ایتالیا، واتیکان و فرانسه آغاز کند. سفر وی با دیدار از پایتخت ایتالیا آغاز خواهد شد و قرار است روز جمعه با "پائولو جنتیلونی" نخست وزیر ایتالیا دیدار کند.

ریاض مالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگران فلسطین به خبرگزاری "آکی" ایتالیا گفت: محمود عباس با پاپ در خصوص مسأله خطرات انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس گفتگو می‌کند.

وی در ادامه افزود: این مسأله در برابر پاپ مطرح خواهد شد و امیدواریم وی موضعی در قبال این مسأله داشته باشد و سخنانی بیان کند که به عنوان پیامی قوی به دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا تلقی شود.

محمود عباس همچنین روز یکشنبه وارد پاریس، پایتخت فرانسه می شود. فرانسه روز یکشنبه میزبان نشستی بین المللی در خصوص صلح در خاورمیانه است؛ اما نمایندگان فلسطین و اسرائیل در این همایش حضور نخواهند داشت.

طبق اعلام ریاست جمهوری فلسطین، وی روز دوشنبه با فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه دیدار می کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار