مشهد؛

کاشت 61 هزار اصله درخت در معابر فرعی شهر

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد از انجام عملیات ساماندهی درختان در معابر فرعی مناطق پایلوت تعیین شده در این شهر خبر داد.

کاشت 61 هزار اصله درخت در معابر فرعی شهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، خلیل الله کاظمی درخصوص ساماندهی درختان معابر فرعی گفت: مطابق  برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با هماهنگی شورای اجتماعی محلات، از اوایل پاییز امسال نسبت به بازدید از معابر فرعی هر محله، شناسایی موقعیت های مستعد کاشت جهت مقابل منازل، آزاد سازی طوقه وترمیم آبخور درختان ،کاهش تراکم و نظم دهی به درختان، هرس، فرم دهی و اصلاح درختان، ریشه کنی تنه درختان از قبل قطاعی شده اجرایی شده و تا پایان اسفند به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: از اوایل پاییز امسال تعداد 2هزار و 607 اصله درخت در مقابل منازل کاشته شده است و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده ، عملیات ساماندهی درختان شامل آماده سازی طوقه و ترمیم آبخور، هرس وفرم دهی و به تعداد 61 هزار اصله در مناطق پایلوت انجام خواهد شد که تا کنون عملیات اجرایی در مناطق 3 و 8 در حال انجام و یا در مرحله اتمام می باشد.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: به جهت تخصصی بودن عملیات ساماندهی درختان در معابر فرعی، با هماهنگی مدیریت جنگل داری شهری سازمان پارکها و فضای سبز و با بکارگیری پیمانکاران تخصصی، عملیات مذکور در حال انجام است.

کاظمی افزود: در این طرح مطابق تفاهم نامه انجام شده با شورای اجتماعی محلات، مشارکت شهروندان را در حفظ و نگهداری درختان کاشته شده در مقابل منازل شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.