بخت بالای فرانسوا فیون برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد نامزد حزب محافظه‌کار فرانسه پیروز انتخابات ریاست جمهوری 2017 می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد "فرانسوا فیون"، نامزد حزب محافظه‌کار فرانسه، با 63 درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 این کشور به پیروزی خواهد رسید. با تکیه بر آمار به دست آمده در نظرسنجی‌ها می‌توان گفت "فیون" به سادگی می‌تواند نماینده راست‌های افراطی را در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور شکست دهد.

در نظرسنجی موسسه POP که در سال جاری میلادی (2017) صورت گرفته، در کنار نتایج سایر نظرسنجی‌ها نشان داده است "فرانسوا فیون"، نخست‌وزیر اسبق فرانسه، در دور اول انتخابات نخواهد توانست "مارین لوپن" رقیب افراطی راست‌گرای خود را شکست دهد.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد حزب جبهه ملی لوپن با یک یا دو درصد در دور اول انتخابات از فیون پیشی می‌گیرد؛ اما فیون با جلب آرای سایر کاندیداها از جمله میانه‌روها و سوسیالیست‌ها به سادگی خواهد توانست که در دور دوم این انتخابات رقیب افراطی خود را شکست دهد.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه 23 آوریل برگزار می‌شود و در صورت لزوم دور دوم انتخابات نیز ماه مه برگزار خواهد شد. برخی نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد "امانوئل ماکرون" نامزد مستقل ریاست جمهوری فرانسه ممکن است در این دوره از انتخابات، شگفتی‌ساز شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار