حضور 3شطرنج باز ایرانی در مسابقات قهرمانی زنان جهان قطعی شد

فدراسیون جهانی شطرنج اسامی بازیکنان شرکت کننده در رقابت های قهرمانی زنان اعلام و سه نماینده کشورمان در این رقابت ها حضور دارند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ؛مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان با شرکت 64شطرنج باز از 26کشور 22بهمن ماه به میزبانی ایران آغاز می‌شود که تا 18روز ادامه دارد. 

فدراسیون جهانی شطرنج نام شطرنج بازان برای حضور در این مسابقات را اعلام کرد که از ایران سارا سادات خادم الشریعه، آتوسا پورکاشیان و میترا حجازی پور حضور دارند. 

البته پیش از اعلام اسامی شطرنج بازان 6بازیکن از حضور در این مسابقات انصراف دادند که فدراسیون جهانی شطرنج بازان ذخیره را جایگزین آنها کرد. 

اعطای میزبانی این رقابت های از سوی فدراسیون جهانی به ایران حواشی متعددی در پی داشت که اعتراض شطرنج باز آمریکایی به دلیل داشتن حجاب در مسابقات قهرمانی زنان جهان از مهمترین آنها بود که با  واکنش های متعددی از طرف دیگر شطرنج بازان مطرح جهان همراه بود و همه  بازیکنانی که خواستار حضور در آین رقابت های بودند ایران کشوری مناسب برای انجام مسابقات قهرمانی زنان جهان می دانستند که برخی از آنها سابقه حضور در کشورمان را به دلیل شرکت در مرحله مسابقات گرند پری بانوان را داشتند. 

همچنین از دیگر مشکلاتی که این روز فدراسیون شطرنج با آن رو به رو است تامین هزینه های برگزاری این مسابقات است که طبق قانون فیده بخشی از هزینه مسابقات جهانی را کشور میزبان باید پرداخت کند براین اساس مبلغی که فدراسیون ایران باید بپردازد نزدیک به 400هزار دلار است اما این فدراسیون برای تامین آن با مشکل روبه رو است البته وزارت ورزش 300میلیون در این زمینه به فدراسیون شطرنج داد اما این مبلغ در مقابل 400هزار دلار بسیار ناچیز است. 

پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج پیش از این در خصوص تامین مابقی هزینه گفته با کمک حامیان مالی سعی می کنیم مبلغ مورد تظر را تامین کنیم. 

یک ماه دیگر مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان به میزبانی ایران آغاز می شود و نمایندگان فدراسیون جهانی شطرنج برای پیگیری امور این رقابت ها و شرایط میزبانی ایران به ایران می آیند.

جفری بورگ که چند ماه گذشته به ایران سفر کرده بود ودر این زمینه با مسئولان وزارت ورزش جلساتی برگزار کرد دوشنبه آینده دوباره به ایران می آید تا وضعیت میزبانی این مسابقات را بسنجد همچنین ایلیو مژینوف رئیس فدراسیون جهانی شطرنج نیز 10روز آینده به ایران سفر می‌کند تا از نزدیک امکانات کشورمان برای برگزاری آین رویداد بزرگ را بررسی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار