اولین ایرباس وارد آسمان ایران شد/ پرنده فرانسوی در آشیانه مهرآباد + فیلم و عکس

پس از گذشت ۲۰ روز از عقد قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس امروز اولین فروند از این هواپیماها وارد آسمان ایران شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از گذشت ۲۰ روز از عقد قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس هم اکنون اولین فروند از این هواپیماها وارد آسمان ایران شد.

این هواپیما از سری هواپیماهای ایرباس ۳۲۱ با علامت سبکی EP-IFA است که از هوایپماهای تایپ باریک پیکر و میان برد است و ظرفیت آن برای ظرفیت ۱۹۵ مسافر طراحی شده است.

اولین ایرباس وارد آسمان ایران شد/ پرنده فرانسوی در آشیانه مهرآباد +مشخصات فنی
نخستین هواپیمای جدید از شرکت هواپیماسازی ایرباس پس از ۳۸ سال عصر امروز پنجشنبه وارد ناوگان هوایی کشور خواهد شد، عصر امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقام هایی همچون رییس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور و مدیرعامل ایران ایر و بسیاری از دست اندرکاران صنعت هوانوردی کشور شاهد ورود نخستین هواپیمای ۳۲۱ ایرباس به کشور خواهیم بود.

فرهاد پرورش مدیر عامل ایران ایر؛ گفت: این هواپیماها برای پروازهای داخلی طراحی شده است اما می‌توان برای پروازهای خارجی هم از آن استفاده کرد همچنین طبق گفته  قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تا پایان سال 1395 حداقل 3 فروند هواپیمای ایرباس جدید وارد ناوگان ایران ایر خواهد شد.

اولین ایرباس وارد آسمان ایران شد/ پرنده فرانسوی در آشیانه مهرآباد + فیلم و عکس

در مجموع شرکت هواپیمای جمهوری اسلامی ایران با ایرباس برای خرید ۱۰۰ فروند هواپیما و با شرکت بوئینگ برای خرید ۸۰ فروند هواپیما قرارداد امضا کرده و قرار است بزودی قرارداد خرید ۲۰ فروند هواپیمای ۷۰ نفره را با شرکت ATR یکی از شرکت های زیر مجموعه ایرباس امضا کند.

اولین ایرباس وارد آسمان ایران شد/ پرنده فرانسوی در آشیانه مهرآباد + فیلم و عکس

با امضای قرارداد خرید بیش از ۲۰۰ فروند هواپیمای مسافری دور، متوسط و کوتاه برد با بیش از۵۰ هزار صندلی جدید ارتقا می یابد و فرصت های اشتغالزایی مستقیم را برای بیش از ۲۰ هزار نفر در داخل فراهم می کند و این اقدام گامی موثر در جهت نوسازی ناوگان هوایی کشور است.

هواپیمای ایرباس ۳۲۱ هواپیمایی هما امروز صبح از تولوز فرانسه به مقصد مهرآباد پرواز کرد و راس ساعت ۱۴:۳۰ وارد تهران شد، همچنین قرار است، فابریس برژیه مدیرعامل ایرباس در آشیانه هما سخنرانی کند.



اولین ایرباس وارد آسمان ایران شد/ پرنده فرانسوی در آشیانه مهرآباد + فیلم و عکس


مشخصات فنی ایرباس 321 به شرح زیر است:

ایرباس 321 با 5/44 متر طول با طراحی نوین،نسبت به مدل قبلی خود کشیده تر است، ارتفاع آن 8/11 متر و وزن خالص آن 105 هزار و 500 پوند و وزن همراه با مسافر 183 هزار پوند است.

رنج پروازی ایرباس 321 را 4 هزار و 300 کیلومتر است و این هواپیما با دو موتور قوی توربوفن، قابلیت حمل 236 مسافر را دارد.

گفتنی است ایرباس 321 در نوامبر 1989 ساخته  شده و در 1993 اولین پرواز خود را انجام داده است.

اولین ایرباس وارد آسمان ایران شد/ پرنده فرانسوی در آشیانه مهرآباد + فیلم و عکس

آغاز دوران جدید در صنعت هوایی ایران و بازگشت به صحنه رقابت بین‌المللی/ورود ۲ ایرباس جدید دیگر تا پایان سال

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، امروز در مراسم ورود اولین فروند هواپیمای ایرباس اعلام کرد: امروز اولین فروند هواپیمای ایرباس از مجموعه قرارداد یکصد فروندی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با شرکت ایرباس بر باند فرودگاه مهرآباد به زمین نشست. این فرود نماد آغاز یک دوران جدید در صنعت هوایی ایران و بازگشت ما به صحنه رقابت بین‌المللی و بازپس‌گیری سهم خود از بازار جهانی است.

آخوندی در ادامه این فرود را نشان ورود عزتمندانه و غرورآفرین ایران به اقتصاد جهانی دانست و گفت: این اتفاق ورودی درخور تمدن ایران‌شهری به شمار می‌رود. من و تمام همکارانم در وزارت راه و شهرسازی با پشتیبانی دولت و مجلس شورای اسلامی و با همکاری تمام فعالان حرفه‌ای در بخش خصوصی به عنوان نیروهای ملی بار دیگر تلاش خواهیم کرد و نشان خواهیم داد توانایی بازخوانی جایگاه ایران را درمنطقه و جهان داریم و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و همچنین از هیچ سرزنشی دلشکسته و بیتاب نخواهیم شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بی تردید امروز یک روز تاریخی برای صنعت هوایی ایران و برای ملت بزرگ ایران است. بی‌گمان اجرای سیاست نوسازی ناوگان هوایی ایران در کنار نوسازی سایر ناوگان‌های ریلی، جاده‌ای و دریایی ظرفیت اثرگذاری جدی درصنعت حمل و نقل گردشگری توسعه ملی و بهبود جایگاه ایران درسطح اقتصاد جهانی را دارد. فزون تر آنکه این تدبیر گامی موثر در توسعه و پایداری امنیت ایران و همچنین منطقه و جهان است.

آخوندی با اعلام این خبر که امسال دو فروند ایرباس ۳۳۰ و در سال ۹۶ تعداد ۹ فروند ایرباس ۳۲۱ و ۳۳۰ به ناوگان افزوده می‌شود، گفت: در مورد هواپیماهای ای تری آر هم به محض امضا قرارداد چندین فروند وارد ناوگان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این ایرباس در اولین گام خانواده شهدا و ایثارگران را به زیارت امام رضا منتقل می‌کند افزود: متوسط سن فعلی ناوگان هوایی ۲۳ سال است و تا ۱۰ سال آینده همه به سن بازنشستگی می‌رسند.

اولین ایرباس وارد آسمان ایران شد/ پرنده فرانسوی در آشیانه مهرآباد + فیلم و عکس



ورود ایرباس نو پس از 23 سال/ تاکید بر ایجاد طرحی نو و تغییر در ساختار قدیمی هما

فرهاد پرورش مدیرعامل هما در مراسم تحویل هواپیمای ایرباس اظهار داشت: برگ دیگری از دفتر ایام ورق خورد و صفحه‌ای نوین در دیباچه خاطرات هما گشوده شد.

وی ادامه داد: گفته می‌شود که این خرید بعد از ۴۰ سال انجام شده است در اینجا اعلام می‌کنم که خرید آخرین ایرباس به ۲۳ سال پیش بازمی‌گردد و ما دو فروند هواپیما در سال ۱۹۹۴ از ایرباس خریده بودیم.

مدیرعامل هما با بیان اینکه از این به بعد، چشم‌ها به هما دوخته شده است گفت: ملت ایران، ناوگان هما را پرثمر می‌خواهد. ساختار فعلی هما کهنه و قدیمی باید طرحی نو دراندازیم و ساختار فعلی هما را به بهره‌وری حداکثری برسانیم. همزمان با ورود جدید سخت افزاری باید به نرم‌افزارهای جدید مزین شویم.

وی ادامه داد: موفقیت هما مرهون عنایت خداوند و مرهون خون سربازان این نظام و شهدای انقلاب و شهدای هسته‌ای است. 

وی اظهار داشت: از ارگان‌های همراه در این پروژه نظیر وزارت اقتصاد، شورای اقتصاد، بانک مرکزی، بانک صنعت و معدن، بانک اقتصاد نوین، سازمان برنامه و بودجه و... قدردانی می‌کنیم. 

مدیرعامل ایران ایر با اشاره به اینکه وزیر راه، پشتیبانی زیادی از این پروژه داشتند گفت: همای این آب و خاک جان تازه‌ای یافته است؛ برخی دستاوردهای نرمش قهرمانانه رهبری می‌تواند در این توفیق تجلی یابد.

وی این خرید را ناشی از دو سال مذاکره و تلاش بی وقفه دانست و گفت: باید حرمت این خرید را نگه داریم و از این به بعد با بهره‌وری کافی اهداف خرید هواپیما را عملی سازیم.

پرورش با بیان اینکه خرید این هواپیماها کار ساده‌ای نبود گفت: ما قراردادهای پیچیده فاینانس را پیش رو داریم و فاینانس‌های قبلی نیز در شرایطی انجام شد که دو دهه هیچ قراردادی انجام نشده بود.

پرورش ادامه داد: با انجام این قرارداد فصل جدیدی در مقوله هوایی گشوده شد. نظام برای این عهد و پیمان تلاش بسیاری کرد و به همین دلیل معتقد است که باید بهترین بهره وری را از این خرید داشت.


اولین ایرباس وارد آسمان ایران شد/ پرنده فرانسوی در آشیانه مهرآباد + فیلم و عکس

صنعت هوایی محور توسعه کشور/ضرورت توسعه ناوگان بخش‌خصوصی و ایجاد فضای رقابتی

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی کشور در مراسم ورود اولین فروند هواپیمای ایرباس به کشور با بیان اینکه صنعت حمل و نقل هوایی کشور از آغازین روزهای پیروزی در تحریم بوده گفت: امروز با تلاش تمام دست اندرکاران این صنعت با وجود برقراری شرایط تحریم درکشور توانستیم تعداد ناوگان هوایی را از ۲۵ به ۲۷۰ برسانیم و علیرغم محدودیت‌هایی که حتی ایمنی پروازها را تهدید می‌کرد به این نقطه برسیم.

وی افزود: در طول تمام این سالها با همت متخصصین و نظارت شرکت هواپیمایی کشور بالاترین استانداردهای پروازی برخوردار بوده و حتی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا بوده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها پروازهای ما سال‌های گذشته درحال افزایش بوده گفت: ما باید در شرایط ایجاد شده پس از برجام با تلاش متخصصین و حمایت‌های دولت استفاده کافی را از این موقعیت داشته باشیم.

وی افزود: طبق سند افق۱۴۰۴ ما باید دراین زمان به رتبه اول سیستم حمل و نقلی منطقه برسیم و از تمامی کشورهای کوچک منطقه که درسالهای گذشته حرفی برای گفتن نداشتند جلوتر برویم.

اسعدی سامانی با بیان اینکه خط هوایی کشور باید به جایگاه واقعی برسد گفت: نوسازی ناوگان هوایی با نگاه به منافع ملی و عدالت اجتماعی باید انجام شود.

دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی، صنعت هوایی را محور توسعه کشور نام نهاد و گفت: یکی از راههای دستیابی به این موفقیت استفاده از آخرین مدلهای هواپیماهای جهان است که ما امروز به این موفقیت رسیدیم. نکته مهم آن است که ما باید همزمان با توسعه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه ناوگان بخش خصوصی و ایجاد فضای رقابتی درکشور نیز اقدام کنیم.

اسعدی سامانی ضمن قدردانی از حمایتهای بی دریغ وزیر راه و شهرسازی درانجام این مهم گفت: وزیر راه تلاشهای زیادی درجهت رفع مشکلات صنعت هوایی به ویژه بازگرداندن هما به جایگاه خود انجام داده و از مجلس می خواهیم درحل مشکلات این صنعت قدمهای بیشتری برداشته و ما را دراین مسیر کمک کند.

اولین ایرباس وارد آسمان ایران شد/ پرنده فرانسوی در آشیانه مهرآباد + فیلم و عکس









انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۴ دی ۱۳۹۵
هواپیمای مرجوعی از اسپانیا به دلیل مشکل فنی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۵ دی ۱۳۹۵
شایعه نکن !!! EP-IFA رو سرچ کن میفهمی اویانکای کلمبیا میخواست بخره پول نداشت. کاری بجز شایعه کردن شما نداری!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۴ دی ۱۳۹۵
باسلام ؛؛ پس الهی شکر مشکلاتون خریدن چند ایرباس احسنت احسنت .. دیدم چند روز بهتریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۴ دی ۱۳۹۵
وایییییییییییییییییییییی از خوشحالی توی پوستم نمی گنجم دیگه هر کشوری بخوام میرم در ضمن مشکل ازدواج و شغلم حل شد مررررررررسی دیگه راحت میتونم برم خواستگاری بگم هیچ مشکلی ندارم و همه چی دارم
مممنوننننننننننننننننننننننننننن اشک توی چشام جمع شد نمیدونستم برجام انقدر فایده داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۴ دی ۱۳۹۵
کاش یکی هم فکر مسافران جاده ای و شهری باشد. راستی با پول یک هواپیما چند تا اتوبوس و قطار مترو میشود خرید تا مسافران فشرذه نشوند شاید مسافران هوایی بیشتر از زمینی باشد !!؟ خوش به حال کارگران فرانسویی که همه جا طرفدار دارند
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۵۶ ۲۴ دی ۱۳۹۵
ته دم هواپیمایه انگار سولاخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۵ دی ۱۳۹۵
اگزوز apu هست اون
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۰:۴۲ ۲۴ دی ۱۳۹۵
قرارداد، فروش اقساطی نیست و اجاره به شرط تملیکه.پس مالکیت فعلی هواپیما تا مدتها برای ایران نخواهد بود

در قرارداد شرط شده هواپیما به نهادها و اشخاص تحریمی خدمات ندهد!

در قرارداد شرط شده اگر از شروط تخلف شد پول ایران بابت تخلف مصادره میشود!

در قرارداد شرط شده اگر تحریمها بازگشت، ایران موظف است به هر طریق ممکن بدهی خود را پرداخت کند و الا هواپیما هم مصادره میشود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۴ دی ۱۳۹۵
مهندسی معکوس یا انتقال فناوری ساخت هواپیما ما نباید به خرید محصول نهایی اکتفا نماییم سعی شود متخصصان ایرانی هم در ساخت هواپیما ها ی مسافریری خریده شده مشارکت داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۴ دی ۱۳۹۵
به اون 5 درصد جمعیت ایران که میخوان ازینا استفاده کنن تبریک میگم البته منکه جزوشون نیستم!
Germany
مهراز
۰۸:۴۴ ۲۴ دی ۱۳۹۵
بگو مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۴ ۲۴ دی ۱۳۹۵
الحمدلله
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
روح الله
۰۰:۳۰ ۲۴ دی ۱۳۹۵
حس داشتن پراید نو رو داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۴ دی ۱۳۹۵
امیدوارم اون یک درصدی که میتونن استفاده کنند لذتش ببرن ما بقیه هم براشون دست تکون میدیم بای بای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۵ دی ۱۳۹۵
انشالله وقتی رونق بگیره همه سوار میشن چون شرکت های دیگه میان بلیط ها ارزون تر میشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۱۵ ۲۴ دی ۱۳۹۵
ای کاش به فکر نوسازی جاده ها و ریل ها باشند ؟؟؟؟
همه هواپیما نمی خوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۵ دی ۱۳۹۵
همش باید کنار هم انجام شه داداش!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۳ دی ۱۳۹۵
واقعا جای تاسفه سپاه پاسداران از هیچ به موشک های بالستیک رسید. حالا توی تولید خودرو با کیفیت و هواپیما موندیم. تازه ازشون میخوای پول بدی هواپیما بخری ناز میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۰:۳۴ ۲۳ دی ۱۳۹۵
یخورده صندلی هاشو بیشتر بهم میچسبوندن مردم برادرانه تر بنشینند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۵ دی ۱۳۹۵
مدلشه یه جوری میگی انگار ما طراحیش کردیم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۳ دی ۱۳۹۵
این همه وقت تحریم بودیم آخرش هم دوباره رفتیم و خریدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۳ دی ۱۳۹۵
آقای وزیر راه رو جوری جو گرفته بود که انگار از مریخ با سفینه برگشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۵ دی ۱۳۹۵
بعد از چهل سال هواپیمای نو خریدند باید خوشحال باشد شما برو به کاسبی برس...
Kazakhstan
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۳ دی ۱۳۹۵
هما هواپیمایی ملی ایران مبارکه از صمیم قلب این موفقیت بزرگ بر شما مبارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۳ دی ۱۳۹۵
انشالله همینه که دوستان میفرمایند.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۵۹ ۲۳ دی ۱۳۹۵
آخی یدونه هواپیما اینقدر خوشحالی داره


به داد تولید کننده های داخلی برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۳ دی ۱۳۹۵
مگر هواپیما ماشینه که اینقدر زود تحویل دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۵ دی ۱۳۹۵
ایرباس کلی خط تولید 321 رو داره برای همین روزی یه فروند تحویل جهان میده این هواپیما خیلی سفارش داره
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۸:۳۹ ۲۳ دی ۱۳۹۵
تربیک به همه ملت ایران و تسلیت به کاسبان تحریم
Iran (Islamic Republic of)
javad
۱۲:۴۲ ۲۵ دی ۱۳۹۵
شانس....... میخواد آدم از بین پرواز ها سوار این بشه
Iran (Islamic Republic of)
Sara
۱۴:۵۵ ۲۳ دی ۱۳۹۵
خداروشکر ک ازین به بعد با وجود این هواپیماهای جدید و خلبان های ماهر کمتر شاهد سانحه هوایی هستیم
آخرین اخبار