محبوبیت ترامپ در پایین ترین سطح از زمان انتخابات

دونالد ترامپ به عنوان غیرمحبوب ترین رئیس جمهور در تاریخ معاصر آمریکا انتخاب شد و در روزهای پس از انتخابات این عدم محبوبیت در حال افزایش است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه ایندیپندنت؛ در نظرسنجی اخیر دانشگاه کوینیپیاک آمریکا، محبوبیت دونالد ترامپ، نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بسیار کاهش یافته است.

روزنامه ایندیپندنت نوشت: دونالد ترامپ به عنوان غیرمحبوب ترین رئیس جمهور در تاریخ معاصر آمریکا انتخاب شد و در روزهای پس از انتخابات این عدم محبوبیت در حال افزایش است. 

بر اساس نظرسنجی جدید دانشگاه کوینیپیاک جایگاه ترامپ به دوران پیش از پیروزیش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بازگشته است و مردم این کشور نگران خلق و خوی وی و مسیری هستند که آمریکا در دوران ریاست جمهوری وی به آن سمت هدایت می شود. به نظر می رسد مشاجرات مداوم ترامپ وی را به جایگاهی که قبل از پیروزی در انتخابات قرار داشت، بازگردانده است.

دانشگاه کوینیپیاک اولین نظرسنجی با کیفیت بالا را انجام داده که از زمان انتخاب ترامپ تا کنون دو بار درباره وی نظرسنجی کرده است. در نظرسنجی کوینیپیاک در ماه نوامبر مشخص شد که محبوبیت ترامپ که از 34 درصد به 44 درصد رسیده بود به 37 درصد کاهش پیدا کرده است. اکنون اکثریت (51 درصد) نظر مساعدی نسبت به وی ندارند.

به علاوه، این نظرسنجی نشان می دهد اعتماد به ترامپ به طور فراگیر کاهش یافته است. گرچه در ماه نوامبر 59 درصد به چهار سال آینده دوران ریاست جمهور ترامپ خوش بین بودند، اما امروز این تعداد به 52 درصد کاهش یافته است. در حالی که 41 درصد فکر می کردند ترامپ رئیس جمهوری بهتر از اوباما خواهد بود، اکنون 34 درصد چنین عقیده ای دارند و در حالی که 52 درصد عقیده داشتند وی به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد، اکنون این تعداد به 47 درصد رسیده است. 

در ماه نوامبر 40 درصد بر این نظر بودند که سیاست های ترامپ به اوضاع مالی مردم کمک خواهد کرد، اما اکنون 27 درصد چنین نظری دارند و در آن زمان 53 درصد گفتند وی کشور را به مسیر درستی هدایت خواهد کرد که اکنون تعداد آنها به 45 درصد کاهش یافته است.

بر اساس این نظرسنجی، نظر مردم آمریکا درباره صداقت ترامپ نیز کاهش یافته است و از 42 درصد به 39 درصد رسیده است. این کاهش محبوبیت در مهارت های رهبری وی (از 56 درصد به 49 درصد)، دلسوزی وی برای قشر متوسط (از 51 درصد به 44 درصد) و توانایی او در متحد کردن کشور (از 47 درصد به 40 درصد) نیز در این نظرسنجی مشهود است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار