سوژه ای خاص در جشنواره فجر/ «بزم رزم» روایتی از موسیقی دهه 60

جدیدترین مستند سید وحید حسینی با موضوع و سوژه ای خاص به جشنواره فیلم فجر می آید.

سید وحید حسینی مستندساز و کارگردان مستند «بزم رزم»  که در جشنواره فیلم فجر حضور دارد با اشاره به حرف اصلی این اثر به خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت:این فیلم راجع به موسیقی دهه شصت است که به نظرم روایت تازه و کمتر شنیده شده از آن دوران است. تا الان حدود 15 مستند ساختم که «بزم رزم» یکی از بهتریناست.

وی ادامه داد: علاقه شخصی که به موسیقی دارم باعث شد با دل و جان آن را بسازم و طرح اصلی آن متعلق به خودم بود و از جایی سفارش نگرفتم.

این کارگردان اضافه کرد: فیلم من در زمره فیلم های تاریخ نگار، آرشیوی و مستند محور است و فضاسازی با نریشن، آرشیو و مصاحبه های صادق و بی ریا جلوی دوربین رفت.

این مستندساز با اشاره به جای خالی چنین سوژه هایی در فضای مستند کشور عنوان کرد: جای اینگونه سوژه ها خالی بود اما خوشبختانه چندسالی است به موسیقی نواحی و بومی بیشتر پرداخته می شود البته هنوز جا دارد به چنین سوژه هایی پرداخته شود.

حسینی در پاسخ به این سوال که چرا مستندسازان به نسبت کارگردان های سینمایی جسورترند، اظهار داشت:این موضوع به قالب مستند و استقلال مستندسازان برمی گردد. از طرفی چون بخش مادی در مستند سازی پررنگ نیست و از جایی بودجه دریافت نمی کنند به استقلال و جسارتشان می افزاید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.