لرستان؛

معرفی شاعر لرستانی به عنوان نماینده جشنواره شعر یار و یادگار دراستان

عبدالرضا شهبازی شاعرنویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی طی حکمی از جانب عبدالجبار کاکایی دبیر جشنواره بین‌المللی یار و یادگار ، به‌عنوان نماینده این جشنواره بین‌المللی در استان لرستان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛شهبازی مشاور رسانه ای و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان است .

دهمین جشنواره بین‌المللی شعر یار و یادگار توسط معاونت فرهنگی، هنری و ارتباطاتِ موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در سه بخش اصلی، آزاد و بخش ویژه امسال برگزار می‌شود. در فراخوان جشنواره بین‌المللی یارو یادگار آمده است: شعر یکی از تواناترین رسانه‌ها در سال‌های پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود، بازنمایی تفکر انقلابی و اسلامی به مدد اندیشه‌های امام راحل"ره " در شعر شاعران متعهد، به شبکه ذهنی و زبانی منسجم و گسترده‌ای انجامید که با نام "ادبیات انقلاب اسلامی" می‌شناسیم، معاونت فرهنگی و هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی"ره" برای بازکاوی، تکریم شخصیت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و یادگاران ارزشمند امام و احترام به میراث عظیم تفکر انقلابی و اسلامی، از همه‌ی شاعران دعوت می‌کند، سروده‌های تازه‌ی خود را به نشانی دبیرخانه جشنواره بین‌المللی یار و یادگار ارسال کنند تا ضمن بزرگداشت یار و یادگاران امام خمینی "ره"، سروده‌های برتر از سوی هیات علمی جشنواره معرفی و تجلیل شوند.

موضوعات جشنواره:

حضرت امام و اهل‌بیت، انتظار در تفکر امام خمینی، مقاومت و بیداری اسلامی در اندیشه امام، حضرت امام و اراده مردم، امام و دوری از تحجر، آزاداندیشی در اندیشه امام، رابطه امام و مستضعفان، ساده زیستی امام، رابطه جهان معاصر با حضرت امام، اسلام رحمانی و امام و راه امام "ره" و بخش آزاد که برای نخستین بار در این جشنواره آغاز به کار کرده است.

بخش‌های جشنواره:

سنتی (غزل، مثنوی، رباعی )

نو (سپید، آزاد و نیمایی)

ترانه (شعر محاوره)

گویش‌های بومی ایران

بین‌الملل (شاعران غیر ایرانی)

به نفرات اول تا سوم در همه بخش‌ها، تندیس جشنواره بین‌المللی شعر یار و یادگار و جوایز ویژه اعطاء و آثار برگزیده در قالب مجموعه‌ای انتشار خواهد یافت.

آئین‌نامه و مقررات شرکت در جشنواره:

١ آثار ارسالی، می‌بایست از طریق پست الکترونیک یا در صورت عدم امکان ارسال الکترونیکی، در برگه A٤ و به‌صورت تایپ‌شده ارسال شوند.

٢ دبیرخانه جشنواره، حق انتشار گزیده‌ای از آثار رسیده را با قید نام پدیدآورندگان برای خود محفوظ می‌داند.

٣ مهلت ارسال آثار از سی‌ام مهر، لغایت سی‌ام دی‌ماه سال جاری خواهد بود.

دبیرخانه جشنواره از طریق پست و رایانامه yarvyadegar@imam-khomeini.ir پذیرای آثار شرکت‌کنندگان محترم خواهد بود.

آثار دریافتی پس از اتمام زمان فراخوان، توسط شاعران و پیشکسوتان ادبی کشور، بررسی و داوری خواهد شد و در مراسم پایانی جشنواره، برگزیدگان معرفی و تقدیر می‌شوند.

نشانی دبیرخانه جشنواره: تهران، خیابان شهید باهنر، خیابان یاسر، کوچه سوده، پلاک ٥، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، دبیرخانه هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر یاد و یادگار.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار