محمد کاظم کاظمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

توجه به وسعت جغرافیای زبان فارسی ویژگی جشنواره فجر امسال است

دبير علمی بخش افغانستان جشنواره شعر فجر گفت: توجه به جغرافیای وسیع زبان فارسی از ویژگی‌های جشنواره شعر فجر امسال است که گنجاندن بخش ویژه افغانستان اولین گام در این راستاست.

توجه به وسعت جغرافیای زبان فارسی ویژگی جشنواره فجر امسال است
محمد کاظم کاظمی دبير علمی بخش افغانستان جشنواره شعر فجر در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه برخی دوستان بر این باورند که با حضور یک تبعه خارجی در هیات برگزاری شعر فجر امسال، شاهد تغییر در رویکرد کلی این دوره خواهیم بود، اظهارداشت: جشنواره امسال نیز طبق آیین‌نامه‌ مصوبه شورای انقلاب فرهنگی به کار خود ادامه می‌دهد و دبیران نمی‌توانند هیچ تغییری در آن ایجاد کنند؛ چرا که کار دبیر تنها اجرای آن آیین‌نامه است.

دبیر علمی بخش افغانستان جشنواره شعر فجر با اشاره به استقبال شعرای افغانستان از حضور در جشنواره امسال گفت: علاقمندی شاعران افغانستانی به حضور در این دور از جشنواره کاملا مشهود بود و به همین دلیل ما یک بخش ویژه افغانستان تخصيص داده‌ایم که در آن به شکل مستقل تنها مجموعه آثار و شاعران افغانستانی مورد نقد و داوری قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: داوران این بخش نیز معرفی شده‌اند که قوانین اکنون اجازه فاش کردن اسامی این داوران را نمی‌دهد.

کاظمی خاطرنشان کرد: در کل جشنواره فجر برای امسال یک برنامه مهم دارد و آن توجه به جغرافیای وسیع زبان فارسی است که امسال و در اولین گام، بخش ویژه افغانستان در آن گنجانده شده است که در آن کتاب‌های 10 سال اخیر شعر افغانستان داوری می‌شود و این مهم‌ترین تغییر و بسیار مهم و ارزشمند است.

دبير علمی بخش افغانستان جشنواره شعر فجر گفت: باید سپاسگزار متولیان جشنواره باشیم که این طرح را پیش‌بینی کرده‌اند و امیدوار باشیم که در سال‌های آینده این گام برای دیگر کشورهای فارسی زبان هم برداشته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
امیر
۱۴:۱۳ ۲۹ دی ۱۳۹۵
جمع کنید

ما فرهنگیان و دیگر مردم ایران هیچ تمایلی نداریم اتباع بیگانه در این کشور حضور داشته باشند حالا چه رسد به اینکه مسولیت هم داشته باشند ولو کوتاه مدت.

این مسخره ترین کار است که‌ مسولین به بهانه نزدیکی دو ملت انجام داده اند. جای تاسف داره.دیگه حالمون داره از این تصمیمات

بهم میخوره
آخرین اخبار