یزد؛

پتانسیل تولید فرش دستباف استان یزد در حال توسعه

استاندار یزدگفت:ظرفیت استان برای تولید فرش دستباف بالا و این پتانسیل در حال توسعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد گفت: باید به سمت شناسایی بازارهای جدید صادراتی در حوزۀ فرش دستباف گام برداریم.

 میرمحمدیدر بازدید از دهمین نمایشگاه فرش دستباف استان افزود: با آشنایی بیشتر با سلیقۀ مردم دنیا در خصوص این هنر و صنعت، زمینۀ صادرات بیشتر فرش دستباف استان را فراهم کنیم.

استاندار یزد در این بازدید فرش دستباف را هنر و صنعتی دانست که با حضور 40 هزار نفر بافنده در استان و بافت سالانه 200 هزارمتر مربع فرش از جایگاه خوبی در استان برخوردار است.

میرمحمدی ادامه داد: افزایش تولید فرش دستباف استان در حال توسعه است که این تولید موجب افزایش ااشتغال پایدار به‌ویژه در حوزۀ اشتغال خانگی و شغل‌های بانوان می‌شود.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: فرش دستباف ایرانی به‌عنوان یک فرد وارد زندگی مردم شود تا آنها با مشاهدۀ طرح‌ها، گل‌ها، رنگ‌ها و تاروپودها که هر یک پیامی برای انسان دارند لذت برند و با دیدن این زیبایی‌ها بدانند که انسان چه توانایی‌هایی برای خلق آثار زیبای هنری دارد.

دهمین نمایشگاه سراسری و تخصصی فرش دستباف استان در بیش از 70 غرفه در محل نمایشگاه بین‌المللی و دائمی یزد دایر و تا 26 دی ماه میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار