ماجرای «دستگاه های موبایل یاب» ویژه مدارس/ توزیع سيم كارت‌های دانش‌آموزی به کجا رسید؟

معاون آموزش متوسطه از بررسی آموزش و پرورش برای ارائه سیم کارت دانش‌آموزشی مطابق با ضوابط حاکم در نظام تعلیم و تربیت خبر داد.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ورود فناوری‌های جدید مانند «دستگاه های موبایل یاب» در مدارس کشور و هماهنگی با ضوابط آموزشی اظهار داشت: با توجه به اینکه امروزه زندگی افراد با فناوری‌های جدید آمیخته شده و جدایی از آن دشوار است، آموزش و پرورش در جهت ایجاد پیوند این فناوری‌ها با ضوابط آموزش در تلاش‌ است. 
 
وی ادامه داد: مطابق آیین‌نامه شورای عالی آموزش و پرورش، داشتن تلفن همراه در محیط آموزشی ممنوع اعلام شده و اگر دانش آموزان این وسیله را با خود داشته باشند باید در طول ساعت آموزش آن را به مدرسه تحویل دهند. 
 
زرافشان با بیان اینکه این قانون به طور قطع ضمانت اجرایی دارد، گفت: ورود هرنوع فناوری به مدارس باید با  روح تعلیم و تربیت و اقتضائات آن مطابقت داشته باشد و  نه با سیستم هایی که ممکن است در فضای اداری کاربرد داشته باشد.  ورود چنین فناوری‌هایی به مدارس با اصول تعلیم و تربیت مغایرت دارد.
 
معاون آموزش متوسطه بیان کرد: از طرفی با توجه به دستور العمل شورای عالی آموزش و پرورش هر گونه وسیله ای که مانع فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس شود، قانونی نیست.
 
وی همچنین در خصوص ارائه سیم کارت دانش آموزشی اظهار داشت: این مساله از سوی آموزش و پرورش در حال پیگیری بوده به طوری که اپراتورها برای تولید سیم کارت‌های دانش‌آموزی ویژگی‌های خاصی را باید در نظر گیرند.
 
وی افزود: در تولید این سیم کارت بکارگیری بسته‌های کاربردی نیز مورد توجه قرار گرفته است اما به سبب آنکه تلفن همراه علاوه بر سیم کارت امکانات دیگری نیز دارد، باید تطبیق این شرایط با اهداف آموزشی مورد ارزیابی قرار گیرد. 
 
زرافشان یادآور شد: آموزش و پرورش هنوز به طور رسمی برای ورود سیم‌ کارت‌های دانش آموزی اعلام آمادگی نکرده و در حال بررسی جوانب این موضوع است. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار