290 مدرس دانشگاهی افغانستانی برای تحصیلات تکمیلی به ایران اعزام می‌شوند

وزیر آموزش عالی افغانستان گفت: 290 مدرس از دانشگاههای این کشور برای تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا سال آینده به ایران اعزام خواهند شد.

290 مدرس دانشگاهی افغانستانی برای تحصیلات تکمیلی به ایران اعزام می‌شوند
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «فریده مومند» روز شنبه در نشستی رسانه‌ای در کابل یادآور شد: اعزام این مدرسان در چارچوب امضای تفاهم نامه های دوجانبه در سال‌های گذشته انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: کارهای مقدماتی اعزام این استادان به ایران به پایان رسیده و اوائل سال 1396 به ایران اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه «تفاهم نامه‌های امضاء شده میان ایران و افغانستان در زمینه های آموزشی مدتی به اجرا در نیامده بود ، تصریح کرد: خوشبختانه در سفر امسال خود به تهران، با گفتو‌گوهایی که با مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شد، این تفاهم نامه ها جنبه عملی به خود گرفته است.

ایران و افغانستان یادداشت تفاهم همکاری دانشگاه ها و اختصاص 500 بورسیه ایران به افغانستان را نیز امضاء کرده اند.

وزیر آموزش عالی افغانستان همچنین گفت که کشورهای عربستان و ترکیه در گذشته بورس های تحصیلی را به افراد مورد نظر خود اختصاص می دادند که این وزارتخانه مانع این کار شده است و این کشورها باید بورسیه های خود را در اختیار وزارت آموزش عالی افغانستان قرار دهند تا آنان دانشجویان واجد شرایط را برای بورسیه ها اعزام کنند.

وی افزود: عربستان، توافق کرده است که سالانه 400 بورس تحصیلی به وزارت آموزش عالی افغانستان اختصاص دهد و بر پایه همین توافق امسال 111 دانشجو و استاد برای گذراندن دوره های آموزش عالی در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد، به عربستان اعزام خواهند شد.

ایرنا نوشت: وزیر آموزش عالی افغانستان درباره رای مجلس نمایندگان این کشور برای سلب صلاحیت وی به دلیل آنچه که نمایندگان «هزینه نکردن 70 درصد بودجه توسعه ای وزارت آموزش عالی» خوانده اند، گفت: این وزارتخانه امسال 73 درصد از بودجه خود را هزینه کرده است و بزودی گزارش رسمی کمیسیون مالی وزارت آموزش عالی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار