مرگ در کمین مبتلایان صرع پایدار/ مشکل دارویی برای بیماران مبتلا به صرع نداریم

دبیر علمی سیزدهمین کنگره بین‌المللی صرع با اشاره به نشانه صرع پایدار، گفت: در صورتی که این نوع صرع به موقع تشخیص و درمان نشود می‌تواند برای بیمار خطر مرگ به همراه داشته باشد.

مرگ در کمین مبتلایان صرع پایدار/ مشکل دارویی برای بیماران مبتلا به صرع نداریمبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ساناز احمدی دبیر علمی سیزدهمین کنگره بین‌المللی صرع با اشاره به نشانه صرع پایدار گفت: در صورتی که این نوع صرع به موقع تشخیص و درمان نشود می‌تواند برای بیمار خطر مرگ به همراه داشته باشد.

احمدی اظهارداشت: این کنگره با محور اصلی صرع پایدار در بزرگسالان و اطفال برگزار می شود.
 
وی افزود: علاوه بر میهمانان و استادان داخلی، 6 استاد برجسته در حوزه صرع از کشورهای آمریکا، اتریش، فرانسه ، کانادا و هندوستان در کنگره حضور خواهند داشت و 4 کارگاه نیز برای شرکت کنندگان در حوزه تکنیک پرستاری درصرع، مسائل دارویی و غیره برگزار می‌شود.

دبیر علمی سیزدهمین کنگره بین‌المللی صرع ادامه داد: متخصصان مغز و اعصاب،فوق متخصصان مغز و اعصاب اطفال،جراحان اعصاب،طب اورژانس و روان پزشکان و پزشکان عمومی، جامعه هدف این کنگره است و آخرین تکنیک‌های درمانی در حوزه صرع در این کنگره ارائه خواهد شد.

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب گفت: حمله‌های تشنجی صرع اصولاً یک تا 2 دقیقه به طول می‌انجامد و اگر ضربه به سر نخورد عموماً این حملات خطرناک نیستند ولی گاهی به صورت نادر حملات بیش از یک ربع زمان خواهد برد که در این حالت صرع پایدار بوده و درمان آن سخت و حتی گاهی با خطر مرگ همراه است.

احمدی گفت: صرع پایدار در صورت عدم درمان ممکن است با عوارض پایدار مغزی همچون اختلال در تکلم و حرکت را به همراه داشته باشد. همچنین هر فرد مبتلا به صرع ممکن است یک بار دچار صرع پایدار شود.

دبیر علمی سیزدهمین کنگره بین‌المللی صرع عنوان کرد: سرعت عمل در تشخیص و درمان صرع به ویژه صرع پایدار بسیار حائز اهمیت است و حتی یک دقیقه تأخیر در درمان می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

به گفته وی،در هر دقیقه که بیمار دچار صرع پایدار شده نوع خاصی از دارو باید برای بیمار ارائه شود که خوشبختانه به طور کلی در درمان صرع مشکل دارویی در کشور نداریم.

دبیر علمی سیزدهمین کنگره بین‌المللی صرع خاطرنشان کرد: البته یک دارویی تحت عنوان لورازپام وریدی برای بیماران مبتلا به صرع دچار کمبود است که این نوع دارو وارداتی بوده ولی حتی در دسترس بیمارستان‌ها در بسیاری از مواقع نیست و پزشکان از داروهای جایگزین در این زمینه استفاده می‌کنند.

سیزدهمین کنگره  بین المللی صرع با حضور دکتر علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی ،حسین پاکدامن رئیس انجمن متخصصین مغزو اعصاب و رئیس کنگره،کوروش قره گزلی مدیرعامل انجمن صرع ایران،سانازاحمدی دبیر کنگره ،داریوش نسبی تهرانی رئیس هیئت مدیره انجمن صرع ایران و مهمانانی از کشورهای فرانسه ( پروفسوربالاک)، استرالیا (ترنیکا)، کانادا( آقا خانی) ، آمریکا( امینا ،ابوخالد)  6 تا 8 بهمن در تالار امام بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار می شود .

تحمیل عوارض دارویی به بیماران مبتلا به صرع
رئیس سیزدهمین کنگره بین‌المللی صرع با اشاره به اینکه هنوز در تشخیص صرع مشکل داریم، گفت: گاهی به دلیل تشخیص نادرست صرع به بیماران عوارض دارویی تحمیل می‌شود.

پاکدامن اظهار داشت:بیماری صرع از اهمیت ویژه‌ای برای هر پزشک برخوردار است و این مسئله برای متخصصان مغز و اعصاب بیشتر حائز اهمیت است. همچنین هرچند که صرع نسبت به سایر بیماری‌های مغز و اعصاب شیوع کمتری دارد ولی از لحاظ درمانی اهمیت آن بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از مبتلایان به صرع در کشور وجود ندارد اظهارداشت: از حدود 3 ماه قبل طرح ملی اپیدمیولوژی صرع آغاز شده و در ماه‌های آینده آمار دقیقی از بیماران مصروع اعلام می‌شود.

رئیس سیزدهمین کنگره بین‌المللی صرع گفت: ولی آنچه مسلم است این بوده که آمار مبتلایان به صرع در کشور ما بیش از سایر کشورها است چراکه آمار تصادفات زیاد بوده و این مسئله ضایعات مغزی و صرع ایجاد می‌‌کند.

وی گفت: مجروحان جنگی نیز از دیگر دلایل آمار بالای صرع در کشور است. البته حدود 30 تا 40 درصد موارد صرع با دارو کنترل می‌شود و بقیه مقاوم به درمان هستند و ما باید تمرکز بیشتری در این زمینه داشته باشیم تا خطرات کمتری بیمار و جامعه را تهدید کند.

پاکدامن گفت: اگر صرع طولانی شود اختلالات مغزی و اختلالات خلقی همچون افسردگی و اضطراب و مرگ ناگهانی برای بیمار ایجاد می‌شود.

رئیس سیزدهمین کنگره بین‌المللی صرع تصریح کرد: برگزاری سیزدهمین کنگره بین‌المللی صرع در ارائه آخرین روش‌های درمانی و تشخیصی صرع بسیار حائز اهمیت است چراکه هنوز در تشخیص صرع مشکل داریم و این مسئله سبب تحمیل عوارض دارویی به بیماران می‌شود و تشخیص نادرست می‌تواند مشکلاتی را برای بیمار به همراه داشته باشد.

وی با تاکید براینکه راه‌اندازی مراکز تخصصی و فوق‌تخصصی صرع در تشخیص مشکل بیماران صرع بسیار حائز اهمیت است، تاکید کرد:وزارت بهداشت و بیمه‌ها در تامین داروهای بیماران مبتلا به صرع همکاری مناسبی داشته‌اند.

سیزدهمین کنگره بین المللی صرع با حضور علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی ،حسین پاکدامن رئیس انجمن متخصصین مغزو اعصاب و رئیس کنگره،کوروش قره گزلی مدیرعامل انجمن صرع ایران ،سانازاحمدی دبیر کنگره ، داریوش نسبی تهرانی رئیس هیئت مدیره انجمن صرع ایران و مهمانانی از کشورهای فرانسه ( بالاک)، استرالیا (ترنیکا)، کانادا(آقا خانی)،آمریکا( امینا،ابوخالد)  6 تا 8 بهمن در تالار امام بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار می شود .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ثبلتکو
۱۸:۴۵ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
سلام حدود ۳هفته برادرم ازدواج کرد.و تازه فهمیدیم زن داداشم صرع داره قبلا ک رفتیم خاستگاری ب مانگفتن الان چندباره این حالت براش پیش میاد
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۲۲:۲۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
هیچ کس نتوانست بیماری صرع اینجانب رودرمان کند18سال است که دارو میخورم وتمام ایران راگشتم برای درمان بیماری
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۸:۰۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام ببخشید من دچار صرع ناحیه گیجگاهی هستم و الآن دچار افسردگی و اضطراب شدم به نظر شما چه دارویی مصرف کنم
Austria
رضا
۱۸:۲۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
هم میهنان عزیز لطفا اگر در تهران شخصی را می‌شناسید که مبتلا به بیماری صرع(اپیلپسی )میباشد جهت معالجه قطعی از طریق استفاده از جدیدترین داروی اختراع شده صرع در ایران و معرفی به بیمارستان جهت انجام آزمایشات و نوار مغزی و آزمایش خون، به اینجانب معرفی کنید. (ضمنآ در تمام طول درمان تمامی هزینه های بیمار از جمله داروها و انجام آزمایشات بصورت رایگان انجام می‌گیرد و تنها هزینه رفت‌وآمد تا بیمارستان امام حسین واقع در میدان امام حسین خیابان مدنی به عهده بیمار میباشد)

لطفا فقط کسانی که بیمار مبتلا به صرع می‌شناسند تماس بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۱:۰۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
سلام
منم یه بیمار صرع هستم
برای زندگی در اجتماع و روبرو شدن با دیگران در مسائل زنگی که همه دارند مشکل دارم و همیشه مغلوب و بد نام و سر خورده میشوم و شدیدا عصبی میشوم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۳۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
من صرع دارم و همسرم بعد از وقوع تشنج و برگشتن به شرایط عادی شروع به غر زدن می کند . یه بچه کوچک دارم و نیاز به آرامش دارم .
Iran (Islamic Republic of)
زهره رضایی
۰۲:۵۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
حالم از اینکه همش مریض هستم و باید دارو بخورم و همه با یه چشم مریض بهم نگاه میکنن خسته شدم کاش منم سالم بودم یا نگاه ها تغییر میکرد .من ارثی این بیماری صرع پایدار دارم و خواهرم و برادرم و پدرم از جنگ اینجور شده ولی کیه که به ما رسیدگی کنه .
Iran (Islamic Republic of)
زهره رضایی
۰۲:۵۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
حالم از اینکه همش مریض هستم و باید دارو بخورم و همه با یه چشم مریض بهم نگاه میکنن خسته شدم کاش منم سالم بودم یا نگاه ها تغییر میکرد .من ارثی این بیماری صرع پایدار دارم و خواهرم و برادرم و پدرم از جنگ اینجور شده ولی کیه که به ما رسیدگی کنه .
Iran (Islamic Republic of)
فهیمه
۰۳:۳۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
به تنها راه درمان صرع همیوپاتی هستش.شمارا بخدا امتحان کنید