اصفهان؛

پیشرفت فیزیکی اکثر پروژه های شهرداری گلپایگان با وجود رکود و کاهش درآمد در سالجاری

مدیر فنی شهرداری گلپایگان ازپیشرفت فیزیکی اکثر پروژه های شهرداری گلپایگان با وجود رکود و کاهش درآمد در سالجاری خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید رضا توسلی مدیر فنی شهرداری گلپایگان در جلسه شورای اداری شهرستان اظهار داشت: به دلیل رکود اقتصادی که در جامعه حاکم است خصوصاً در صنعت ساخت و ساز که درآمد عمده و اصلی شهرداری ها است،  در سال ۹۵ برای اولین بار است که کمتر از ۵۰ درصد بودجه شهرداری محقق شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری گلپایگان در کلیه حوزه های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی فعالیت داشته و در پروژه های عمرانی نیز نهایت تلاش خود را نموده است افزود: شهرداری گلپایگان به دلیل محدودیت های سازمانی، یک سازمان مستقل فرهنگی و اجتماعی نداشته ولی در حد بضاعت درخصوص شرکت در مراسمات مذهبی ،قرآنی، مناسبت ها، اعیاد، جشن ها  و آذین بندی خیابان ها نهایت تلاش خود را نموده است.
 
توسلی تولید محصولات فرهنگی، چاپ کتاب و بنر برای بچه های مهد کودک ،آموزش در سطوح ابتدایی ؛ تولیدات تلویزیونی و فاخر مثل مستند در مسیر ابریشم با مشارکت میراث فرهنگی؛ تولیدات تلویزیونی در قالب DVD،  تجلیل از گروه های مختلف جامعه اعم از معلمین، اساتید، پزشکان، کارگران و دعوت از اساتید در مراسمهای مختلف شهرستان را از دیگر خدمات شهرداری گلپایگان برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین پروژه های اصلی شهر در حوزه عمرانی، که از سال ۸۹ آغاز شد، بلوار امام رضا به طول ۲۵۰۰ متر می باشد.

توسلی اذعان داشت: این پروژه بزرگ از چندین پروژه کوچکتر تشکیل شده که هرکدام درجای خود پروژه های بزرگی هستند که مهمترین آنها آزادسازی و تملک اراضی درمسیر این بلوار بوده که شهرداری قریب به ۱۵۰ هزار مترمربع زمین و ساختمان دراین مسیر تملک و آزاد سازی کرده است.

وی ادامه داد: ساخت پل روی رودخانه به دهانه ۱۲۰ متر ،آسفالت و جدول گذاری ،ساخت بزرگترین میادین شهر بنام میدان پیامبراعظم در ابتدای بلوار شهرک الوند با مساحتی حدود ۱۰ هزار متر مربع ،لوله گذاری،روشنایی و کاشت فضای سبز، درمجموع این پروژه هستند.

توسلی ابراز داشت: ۱۲ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و  فاز اول آن امسال به طول 2کیلومتربه بهره برداری میرسد.

وی با اشاره به مشکلات بلوار آیت الله محمودی گفت: در سال جدید حدود ۵۰۰ متر آن باهزینه قریب به ۸ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد تاکنون انجام شده و تقریبا مشکل عمده ورودی شهر را حل کرده است.

وی تصریح کرد: از سال ۸۸ بدنه سازی مسیل کهن رود که ۲ کیلومتر آن در حوزه شهرداری بوده به موازات بلوار نماز تا امتداد حوزه علمیه آغاز شده و امسال مراحل پایانی آن باهزینه ۱ میلیارد و دویست میلیون تومان، درحوزه خدماتی تکمیل شد تا مجموعه های مسکونی در حوزه شهری و خدماتی از نظر آسیب پذیری مصون باشند.

وی بیان داشت: در سالجاری ، لاین شمالی بلوار صفائیه به طول ۵۰۰ متر آزاد سازی، جدول گذاری و آسفالت شده است.

مدیر فنی شهرداری گلپایگان گفت: سالن بحران شهر که شهرداری از سال ۹۰ آغاز و دو ونیم میلیارد تومان در آن هزینه کرده است, امسال با صرف هزینه ای  بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: این پروژه درعین حال که سالن چندمنظوره است به سرانه ورزشی شهر کمک خواهد کرد

توسلی خاطر نشان کرد :  در سال های اخیر عمده خیابان های سطح شهر پیاده رو سازی و کف سازی شده و امسال نیز پروژه بلوار سلمان فارسی بااعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان در حال تکمیل است

وی با اشاره به ایجاد پارک شادی شهرک الوند با ۲۰ هزار متر مساحت برای استفاده مردم شمال رودخانه افزود: برای این امر ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته وسال اینده به بهره برداری می‌رسد .

وی تصریح کرد: ساخت موزه شهدا از سال ۹۲ با مساحتی بالغ بر ۴۰۰ متر و با اعتباری حدود یک میلیارد تومان آغاز شد و تا ماه اینده رسما افتتاح می شود.

وی بیان داشت:  حدود یک میلیارد تومان برای تملک و بازگشایی و آزاد سازی ورودی خیابان شهید ذنوبی هزینه شده است.

توسلی افزود: پروژه احداث بلوار ایت الله خوانساری که چندین سال است شروع شده اما مهمترین نقطه حادثه خیز آن روبروی پمپ بنزین بود که با مصوبه شورای ترافیک عملیات احداث ان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه ترافیک ۲۰۰ کیلومتراز معابر شهری خط کشی عابر پیاده و خط کشی های طولی و عرضی شده است.

توسلی اظهار داشت: محله های حادثه خیز باکمک پلیس راهور و عوامل انتظامی شناسایی و در حد مقدور با نصب تابلو ،اصلاحیه هندسی رفع خطر گردید و بدین منظورحدود ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده‌است.
 
وی در خاتمه گفت: در جلسه شورای ترافیک مقررشد یک روز  به عنوان روز بدون خودرو در نظر گرفته شود و پیشنهاد گردیده سه شنبه بدون خودرو را از مسئولین شروع کنیم .





انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار