مکان محور بودن بیش از 80 درصد داده های مکانی و اطلاعاتی دردانشگاه خواجه نصیر

دبیر اجرایی دبیر اجرایی دومین کنفرانس ملی مهندسی فناوری اطلاعات مکانی دانشگاه خواجه نصیر گفت: بیش از 80 درصد از داده‌های مکانی و اطلاعات مورد نیاز دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی مکان محور است

مکان محور یودن بیش از 80 درصد دادهای  مکانی  و اطلاعاتی دردانشگاه خواجه نصیرمحمد کریمی دبیر اجرایی دبیر اجرایی دومین کنفرانس ملی مهندسی فناوری اطلاعات مکانی دانشگاه خواجه نصیر در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بیش از 80 درصد از داده‌های مکانی و اطلاعات مورد نیاز دستگاهها و نهادهای اجرایی مکان محور است.

وی ادامه داد: از این رو به کارگیری تولید، مدیریت و به کارگیری مفید و مؤثر این اطلاعات در برنامه‌های چهارم، پنجم و ششم توسعه تحت عنوان توسعه پایگاه‌های داده مکان‌محور و توسعه زیر ساخت داده مکانی مورد تاکید قرار گرفته است.

دبیر اجرایی دبیر اجرایی دومین کنفرانس ملی مهندسی فناوری دانشگاه خواجه نصیر بیان کرد:خوشبختانه دانشگاه خواجه نصیر در سال 91 از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان قطب علمی مهندسی فناوری اطلاعات مکانی انتخاب شد.

کریمی تصریح کرد: از این میان مقالات ارسال شده، 152 مقاله پذیرش شد که 50 مقاله به صورت شفاهی و 102 مقاله به صورت پوستر ارائه شده است.

وی گفت: در این کنفرانس در خصوص موضوعاتی چون تصمیم گیری و برنامه‌ریزی مکانی، فناوری‌ها و کاربردهای نوین GIS، هوش محاسباتی و مدل‌سازی مشارکتی و داوطلبانه، ژئودزی ماهواره‌ای و کاربردهای آن در پایش‌های محیطی، ژئودینامیک و رفتارسنجی سازه‌ها و هیدروگرافی و ارتفاع‌سنجی ماهواره‌ای بحث و تبادل نظر شد.

دبیر اجرایی دبیر اجرایی دومین کنفرانس ملی مهندسی فناوری دانشگاه خواجه نصیر یادآور شد: سنجش از راه دور ابر طیفی و چند طیفی و کاربردهای آن در علوم زمین، روش‌های نوین استخراج و اطلاعات از داده‌های راداری و پردازش و استخراج اطلاعات از داده‌های لیزر اسکنر از دیگر موضوعات مطرح در این کنفرانس است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار