شهید نواب صفوی از نگاه رهبر معظم انقلاب

همزمان با سالگرد شهادت شهید نواب صفوی صفحه منتسب به رهبر معظم انقلاب پستی را در همین راستا به اشتراک گذاشت.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید مجتبی میرلوحی تهرانی معروف به نواب صفوی، در سال 1303 شمسی در خانواده ای روحانی و اصیل  متولد شد.
در جریان قرارداد بغداد نواب قصد ترور حسین علا، نخست وزیر وقت را داشت كه پس از ترور نافرجام این شخص، نواب و یارانش دستگیر و در دادگاه رژیم پهلوی به اعدام محكوم و در 27 دی 1334 تیرباران شدند و به شهادت رسیدند.

صفحه اینستاگرام منتسب به رهبر معظم انقلاب همزمان با27 دی ماه  سالگرد شهادت شهید نواب صفوی  با انتشار پستی ضمن روایت زندگی این  شهید از رشادت های وی ویارانش گفت.
این صفحه نوشت:

‌‌۲۷دی:" سالروز شهادت نواب صفوی‌، واحدی، طهماسبی و ذوالقدر در پادگان عشرت‌آباد.
‌‌‌‌رهبرانقلاب: «یک روحانى جوانى بود، درد دین داشت. از نجف پا شد آمد ایران. دیدکسروى این‌جا فساد مى‌کند. کسروى را خودش زد به قصد کشتن که نمرد البته. بعد مُرد. و بعد یک عده‌اى را دور خودش جمع کرد به نام فدائیان اسلام‌. فدائیان اسلام در روى کار آوردن دکتر مصدق نقش مهمى داشتند و کمک کردند به مرحوم آیت‌الله کاشانى و دکتر مصدق. بعد البته میانه‌شان با دکتر مصدق به هم خورد. تا اینکه دوران دکتر مصدق هم گذشت. دوران اختناق مجدداً پیش آمد، این‌ها مبارزاتشان را تشدید کردند و تحت تعقیب جدى دستگاه ساواک قرار گرفتند. در سال ۳۴ این‌ها را گرفتند و اعدام کردند و شهید کردند. حرکتشان یک حرکت اسلامى بود و ضد استعمارى و ضد استبدادى بود و حرکت مغتنم و بزرگى بود. منتها این‌ها مظلوم و غریب بودند. کار این‌ها آن روز خیلى دشوار بود. مردم مى‌ترسیدند دور این‌ها بروند.» ۱۳۶۰/۲/۱‌."





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار