گیلان؛

تلف شدن یک پلنگ جوان در نبرد قدرت

یک قلاده پلنگ ماده جوان در نبرد با یک پلنگ دیگر بر اثر شدت جراحات تلف شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان ؛

جعفر میرزایی رییس اداره محیط زیست سیاهکل با اعلام این خبر گفت: پس از دریافت گزارشی مبنی بر مشاهده لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع دیلمان - درفک کارشناسان این اداره به محل عزیمت کردند و براساس مشاهدات و کالبد شکافی لاشه مشخص شد که بخشی از بدن پلنگ دریده و خورده شده بود همچنین آثار خون و گازگرفتگی نیز بر روی گردن حیوان مشاهده شد .

میرزایی افزود: از آنجایی که آثار سوراخ شدگی در ناحیه گردن ، گلو و سینه و علایم خفگی کاملا مشهود بود بر اساس اظهار نظر کارشناس حیات وحش اداره کل نتیجه گیری شد که این ماده پلنگ جوان بر اثر درگیری با یک پلنگ قوی تر دچار این جراحات و تلف شده است .

وی گفت: در چند روز گذشته در فصای مجازی عکس های این پلنگ منتشر شده و علت تلف شدن آنرا درگیری پلنگ با گراز مطرح کرده اند که با معاینات دقیقتر این نظریه رد شده است.

گرازها از عمده طعمه های مورد علاقه پلنگ ها به شمار می آیند که بدلیل فیزیک بدنی خاص خود قادر به نبرد با پلنگ نمی باشند چرا که گربه سانان به صورت ناغافل به طعمه های خود حمله ور میشوند و معمولا در همان لحظات اولیه دندان های تیز نیش خود را در گلوی حیوان فرو میکنند و آنرا خفه میکنند و فرصتی برای مقاومت به طعمه نمی دهندالبته گرازها نیز با دندان های عاج مانند قوی و برنده خود گاهی سعی بر وارد کردن صدمه های مرگ بار به مهاجمان دارند که غالبا بر پلنگ ها کارگر نیست.

انتهای پیام/م

برچسب ها: گیلان ، رشت ، پلنگ ، مرگ پلنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.