مقام آلمانی: کنگره آمریکا به ترامپ اجازه نخواهد داد از ناتو خارج شود

پس از مصاحبه جنجالی رییس جمهور آمریکا با روزنامه بیلد، مقامات آلمانی در این باره موضع گیری کردند.

مقام آلمانی: کنگره آمریکا به ترامپ اجازه نخواهد داد از ناتو خارج شودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، استافن سیبرت، سخنگوی آنگلا مرکل – صدراعظم آلمان – اعلام کرد مرکل با علاقه مصاحبه دونالد ترامپ، رییس جمهور جدید آمریکا با روزنامه بیلد را خوانده است. ترامپ در این مصاحبه پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو را منسوخ شده و کهنه خوانده بود. 

سیبرت با خودداری از اظهار نظر درباره نظرات خاص رییس جمهور جدید آمریکا در این مصاحبه، تاکید کرد: بسیاری از مواضع ترامپ مشخص است. ما تا زمان مراسم تحلیف او در روز جمعه صبر خواهیم کرد و سپس روابط نزدیکی با دولت جدید آمریکا خواهیم داشت. 

مارتین شافر، سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز در این باره گفت: بسیار سخت است که از میان مصاحبه‌ها و پیام‌های توییتری متناقض ترامپ بتوان به دیدگاه روشنی از سیاست‌های او پی برد. ما از روز جمعه همزمان با آغاز دوران ریاست جمهوری او سیاست‌های واقعی‌اش را خواهیم دید. 

ترامپ در مصاحبه با روزنامه بیلد آلمان و تایمز لندن اعلام کرد از منظر او ناتو یک پیمان منسوخ شده و قدیمی است زیرا توانایی دفاع در برابر حملات تروریستی را ندارد. با این وجود، رییس جمهور جدید آمریکا در این مصاحبه اذعان کرده بود اتحادهای نظامی هنوز برای او مهم است. 

یورگن هاردت، هماهنگ کننده روابط آلمان با آمریکای شمالی در این باره گفت: اظهارات ترامپ با دیدگاه‌های نامزدهای او برای تصدی پست وزارت خارجه و وزارت دفاع در جلسه استماع برای تایید صلاحیتشان در هفته گذشته، تناقض داشت. انتظار نمی‌رود کنگره آمریکا به ترامپ اجازه دهد از نقش کلیدی این کشور در ناتو دست بکشد. 

هاردت اعلام کرد برخی نمایندگان مهم آمریکا شامل جان مک کین، رییس کمیته نیروهای مسلح سنا در هفته‌های گذشته به او گفته‌اند آمریکا در دوره ترامپ شریک قابل اعتماد پیمان ناتو که 28 عضو دارد، باقی خواهد ماند. این مقام آلمانی اعلام کرد انتظار ندارد ترامپ استقرار 4 هزار نظامی آمریکا در لهستان را لغو کند. 

این مقام آلمانی تاکید کرد: مجلس نمایندگان آمریکا و سنای این کشور به ترامپ اجازه نخواهند داد از نقش کلیدی واشنگتن در پیمان نظامی ناتو عقب نشینی کند. با این وجود، کشورهای اروپایی نیز باید برای دفاع از امنیت خود اقدامات بیشتری انجام دهند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار