در برنامه نود این هفته چه گذشت؟

دایی: همراهی مربی استقلال با داوران جزء مصادیق فساد در فوتبال است/ سیو بیرانوند بهترین واکنش نیم فصل اول لیگ شانزدهم + فیلم

برنامه نود این هفته از ساعت 22:41 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت و ساعت 2:10 بامداد سه شنبه به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان برنامه نود این هفته از ساعت 22:41 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت.

سوال مسابقه پیام کوتاه به انتخاب بهترین عکس العمل دروازه بانان در نیم فصل اول اختصاص یافته بود.

در برنامه نود این هفته چه گذشت؟

نود درجه با مرور طنز هفته شانزدهم لیگ برتر پخش شد که شامل اتفاقات زیر بود:

خودداری از شب زنده داری راه سرمربی سیاه جامگان برای سقوط نکردن
مشکل داوران لیگ برتری با سیستم رادیویی
لو رفتن محتویات تلفن همراه خداداد عزیزی توسط گزارشگر بازی
ثبت گل به خودی و اوت دستی های عجیب در بازی های پیکان
محاسبه شدن دستمزد مسئولان برانکارد به صورت متری
اعلام موارد لازم برای استادیوم رفتن در تبریز
حضور تمام مسئولان تبریزی برای افتتاح چمن ورزشگاه یادگار امام
ته کشیدن جوک های بامزه فیروز کریمی
استعفای کارلوس کی روش به خاطر سه راهی ضعیف ورزشگاه تختی!
احترام بازیکنان استقلال به منصوریان بعد از نیمکت نشین شدن رحمتی
ورزشگاه رفتن توریست های اوکراینی پرسپولیس جمعه هر هفته
20 دقیقه زمان بردن شادی های بعد از گل طارمی

جدول لیگ برتر، جدول گلزنان این رقابت ها و برنامه بازی های هفته هفدهم و هجدهم ارزیابی شد.

خلاصه و حواشی دیدار تیم های نفت آبادان و صبا قم به عنوان نخستین بازی هفته شانزدهم پخش شد.

صمد مرفاوی: بازیکنانم لیاقت داشتند که دست کم یک امتیاز از این بازی بگیرند اما به هر حال صنعت نفت با استفاده از اوت یا هر تاکتیک دیگری به رسید.

فیروز کریمی: بازیکنانم در طول 90 دقیقه بر حریف مسلط بودند و سه امتیاز حق صنعت نفت بود

خلاصه و حواشی دیدار استقلال خوزستان و تراکتور پخش شد

امیر قلعه نویی: روز خوب اخباری بود. هر چند در نیمه دوم بهتر از نیمه اول بازی کردیم اما در کل تراکتورگونه بازی نکردیم.

سیروس نعمتی نژاد: تمام تلاشمان را برای پیروزی به کار گرفتیم و فرصت های خوبی روی دروازه تراکتور خلق کردیم اما نتوانستیم از این فرصت ها استفاده کنیم.

در ادامه برنامه 90 کلیپ برترین ها روی آنتن رفت.

میانگین امتیازات تراکتورسازی تیم دوم جدول لیگ برتر تا پایان هفته شانزدهم  2.06 بوده است. در حالی که به جز لیگ چهارم که با قهرمانی فولاد به پایان رسید تمام تیم های قهرمان، میانگین امتیازی کمتری نسبت به امتیازات تراکتور داشته اند.

تیم های رکورددار باخت در لیگ هم معرفی شدند. بر این اساس برق شیراز با 10 باخت متوالی در لیگ هشتم و ماشین سازی با 9 باخت متوالی در لیگ شانزدهم به عنوان رکوردداران باخت در تاریخ لیگ برتر معرفی شدند.

خلاصه و حواشی دیدار نفت و استقلال مورد بررسی قرار گرفت.

منصوریان: از لحاظ بدنی به حریف مسلط بودیم و می توانستیم پس از زدن گلی زیبا، گل دوم را هم به ثمر برسانیم.

علی دایی: فیفا باید از قوانین جدیدی که در ایران کشف می شود بهره بگیرد. اوح کار داور اعلام خطا پس از سرخوردن کاوه رضایی بود. استقلال به جز گلی که به ثمر رساند هیچ کاری انجام نداد.

میانگین سنی استقلال 27 سال است. بازی هایی که میانگین سنی ترکیب 11 نفره از این سن بالاتر بوده شاگردان علی رضا منصوریان به صورت تقریبی 1.3 امتیاز گرفته اند اما وقتی میانگین سنی استقلال از این سن کمتر شده آبی پوشان پایتخت تقریبا 2 امتیاز به ازای هر بازی کرفته اند.

قرعه کشی برنامه هفته قبل 90 از سوی محمد فنایی کارشناس داوری برنامه انجام شد.

کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت. صبا

روی ضربه کاشته نفت باید برای این تیم پنالتی گرفته می شد که بیژن حیدری توجهی به این موضوع نداشت.

ضربه محمد شادکام به دست مدافع صبا برخورد نکرد و تصمیم داور درست بود.

کارشناسی داوری استقلال خوزستان. تراکتورسازی

مدافع تراکتورسازی به دلیل جلوگیری از موقعیت 100 درصد استقلال خوزستان باید کارت قرمز می گرفت که داور تنها به یک کارت زرد اکتفا کرد.

مدافع استقلال خوزستان به دلیل انجام حرکت غیرورزشی باید کارت زرد دوم را می گرفت که داور از کنار آن گذشت.

کارشناسی داوری دیدار نفت. استقلال

عیسی آل کثیر  به دلیل تمارض، وحید حمدی نژاد به دلیل پا گذاشتن روی پای مهاجم استقلال و امید ابراهیمی به دلیل با استوک رفتن روی ساق پای مدافع نفت باید کارت زرد دوم را می گرفتند و از بازی اخراج می شدند اما تورج حق وردی به این موضوع توجهی نکرد.

قبل از گل امید ابراهیمی هیچ خطایی روی کاوه رضایی انجام نشد و تصمیم داور اشتباه بود.

در ادامه ارزیابی قضاوت تورج حق وردی در بازی نفت و استقلال از سوی محمد فنایی، علی دایی روی خط برنامه 90 آمد و مشخص شد که بیشتر تصمیم های داور بازی در میانه زمین به ضرر تیم نفت بوده است.

دایی: اشتباهات خق وردی یکی ، 2 مورد نبوده است!/ از مردم ایران عذرخواهی می کنم/ همراهی مربی استقلال با داوران جزء مصادیق فساد در فوتبال است/ کمیته انضباطی برای محرومیت من از قوانینی استفاده کرد که تناسبی با قوانین فیفا ندارد

دایی با اشاره به اشتباهات متعدد داوری علیه تیم نفت اظهار داشت: اشتباهات حق وردی یک مورد و 2 مورد نبوده است. برنامه 90 ثابت کرده در طول لیگ برتر، هشت پنالتی نفت گرفته نشده و در چند بازی بازیکنان حریف باید اخراج می شدند. ظرفیت ما هم حدی دارد. صحبت من این است که تورج حق وردی سابقه چنین داوری هایی را برای استقلال داشته است. سالی که به پیکان به لیگ دسته اول سقوط کرد در دیدار این تیم با استقلال گل سالم سعید دقیقی از سوی حق وردی مردود اعلام شد. در مورد بازی سپاهان و نفت هم باید بگویم داور این دیدار از شهرکرد انتخاب شده بود که با توجه به نزدیکی اصفهان و شهرکرد، این امر عجیب است. 

وی ادامه داد: در بازی با سپاهان پس از اعلام پنالتی به سود حریف، تنها بازیکنانم را صدا کردم و گفتم به هیچ وجه شکست نمی خوریم. از سخندان کمک داور بازی بپرسید که نمی خواستم بازیکنانم را بیرون بیاورم. به ناحق علیه نفت داوری کردند اما کامرانی فر بلافاصله بعد بازی به تیم داوری بازی نفت و سپاهان تبریک می گوید. برخی دوست نداشتند تیم خصوصی شده نفت به فینال جام حذفی برسد. هر معلولی علتی دارد. اگر داور درست قضاوت می کرد چنین بحث هایی پیش نمی آمد.

متاسفانه در فوتبال ما جا افتاده که داور انسان است و انسان جایزالخطا است. اگر مربی یا بازیکنی اشتباه کند به تیمش ضربه می زند اما اگر داور اشتباه کند به دیگری ضربه می زند.

دایی درمورد انتقال تدابیر تاکتیکی اش به نیمکت نفت با  وجود محرومیت از دیدار با استقلال گفت: هیچکس به من نگفته بود که نمی توانم با نیمکت تیمم تماس داشته باشم. در 2 یا 3 مورد با نیمکت تیمم ارتباط برقرار کردم اما از شما می پرسم کدام مربی که در ایران اخراج شده بین 2 نیمه به رختکن تیمش نرفته است؟ آیا علی دایی اولین نفر در این زمینه بوده است؟ اطلاعی نسبت به هماهنگی ندارم و چند بار به دهقان گفتم تاکتیک هایم رابه نیمکت انتقال دهد. از مردم عذر می خواهم. من در جام حذفی اخراج شدم اما کمیته انضباطی برای محرومیت من از قوانینی استفاده کرد که تناسبی با قوانین فیفا ندارد.

وی افزود: در صفحات مجازی فیلمی از حضور مربی استقلال در اتاق داوران دیدار این تیم با نفت در جام حذفی پخش شد اما واکنش فدراسیون فوتبال چه بود؟ دروازه بان سپاهان باید به دلیل ضربه شدید به عیسی آل کثیر اخراج می شد. من براساس ماده 66 آئین نامه انضباطی محروم شدم. حکم محرومیت من بر مبنای گزارشی صادرشده که در آن گزارش نام عباس بوعذار و مهرداد محمدی را با هم اشتباه گفته بودند. فساد جایی است که به ناحق چند بار خطا به اشتباه سود حریف اعلام شود و مربی استقلال به اتاق داوران برود. سوالم این است که آیا در بازی بعدی نفت در لیگ برتر هم محروم هستم؟

فنایی: از جو مسموم استادیوم های کشورمان متاسف هستم

فنایی: از جو مسموم استادیوم های کشورمان و فحاشی به بزرگانی چون علی دایی متاسف هستم. قرار نیست تیم های ما به هر شکلی به پیروزی برسند و عقبه بازیکنان و داوران مطرح فوتبال به چالش کشیده شود. البته گاهی اشتباهات دایی هم بیش از حد است. شاید اخراج دایی به تیمش ضربه زد. فوتبال ایران چالش برانگیز شده است. امیدوارم این اتفاقات تکرار نشود. تمام داوران بد نیستند و تنها اشتباه می کنند.

در ادامه کلیپی روی آنتن رفت که نشان می داد دایی با وجود محرومیت از دیدار نفت و استقلال و نشستن روی سکو، با استفاده از حربه هایی جالب چون ارسال پیامک،  تماس تلفنی با حمید عباسی مدیر رسانه ای نفت و کمک گرفتن از مسئول رسانه ای بازی تدابیر تاکتیکی اش را به کادرفنی نفت انتقال می داد.

براتی: خوشحالم علی دایی صداقت دارد

برهمین اساس احمدرضا براتی با نمایش پاورپوینتی وظایف مربیان اخراجی و ممنوعیت آن ها را تشریح و اظهار کرد: خوشحالم علی دایی صداقت دارد و با وجود محرومیت به ارتباط با نیمکت تیمش اعتراف می کند. چنانچه مسابقات یک تیم در جام حذفی به پایان رسیده باشد، محرومیت مربی یا بازیکن باید در لیگ برتر اعمال شود.

در ادامه برنامه کلیپی از مرتضی تبریزی مهمان این هفته برنامه 90 پخش شد.

در برنامه نود این هفته چه گذشت؟ + فیلم

تبریزی: می حواهم لژیونر شوم

مرتضی تبریزی مهاجم ذوب‌آهن مهمان امشب برنامه نود، درمورد حضورش در فوتبال بیان کرد: کارم را از سالن‌های همدان شروع کرده و سپس به تالار هندبال این شهر رفتم. پس از قبول شدن در دانشکده تربیت بدنی کرمان، دو سال در امیدهای مس کرمان بازی کردم. برای رسیدن به آمادگی جهت حضور در مسابقات دانشجویان کشور به همدان بازگشتم که در یک بازی دوستانه پاس، 15 دقیقه به میدان رفتم. همان جا علی اصغر مدیرروستا از من خواست که تیم پاس بیایم.

وی درمورد این که آیا بهتر نبود مسئولان استان همدان به جای سرمایه گذاری روی تیم هبه شده پاس تهران، تیم بومی الوند را تقویت می کردند، گفت: قطعا تیمی که بازیکنان بومی دارد بهتر است ولی 2 سال ابتدایی حضور پاس تهران در همدان شرایط خوبی در این تیم وجود داشت  و مردم تفریح خوبی داشتند. در کل انتقال پاس به همدان برای این استان مثبت بود. الوند همدان هم پس از انتقال پاس شکل گرفت.

تبریزی در مورد حضور بازیکنان جدید در ذوب آهن اظهار داشت: ربیع عطایا بازیکن لبنانی به تیم ما آمده در تمرین نشان داد، فوتبالیست خوبی است. قاسم حدادی‌فر هم به آمادگی رسیده که اتفاق مهمی برای ذوب آهن است. تمام بازیکنان تیم نیز حفظ شدند.

وی درخصوص تفاوت‌های گل‌محمدی و مجتبی حسینی عنوان کرد: گل محمدی و حسینی تفاوت زیادی با هم ندارند و جزء بهترین مربیان ایران هستند. زمان گل محمدی بدشانسی آوردیم اما خدا را شکر الان شرایط خوب شده است.

تبریزی در مورد اخراجش در بازی جام حذفی مقابل تراکتورسازی گفت: ایران‌پوریان لباس من را کشید و هادی محمدی‌ هم خطا کرد اما شدت حرکتم به اندازه‌ای نبود که کارت قرمز بگیرم. اشتباه کردم و مقصر هستم. به همین دلیل از هواداران ذوب‌آهن عذرخواهی می‌کنم ولی جای چنگ انداختن و استوک بازیکن تراکتور روی بدنم است.

مهاجم ذوب‌آهن درمورد حضورش در لیگ برتر گفت: قبل از بازی پلی‌آف پاس همدان و ذوب‌آهن 7-6 پیشنهاد خوب داشتم ولی این بازی موجب شد از تیم فعلی ام پیشنهاد دیگری بگیرم و به این تیم بروم.

تبریزی در مورد این که خیلی راحت به استقلال و پرسپولیس گل می زند، بیان کرد: 2 گل به استقلال و چهار گل به پرسپولیس زدم. متاسفانه امسال 3 گل زدم که به اشتباه آفساید گرفتند. قرار گرفتن در فهرست کاپیتان های ذوب آهن برای من افتخار است.
 
مهاجم ذوب آهن درمورد هدف شخصی خود و اهداف این تیم اصفهانی در لیگ برتر اظهار داشت: امسال دنبال دیده شدن هستم تا لژیونر شوم. خدا را شکر اردوی خوبی همراه تیم ملی در دبی داشتیم و امیدوار هستم به موفقیت‌های بیشتری برسم. در مورد ذوب آهن هم باید بگویم دنبال قهرمانی در لیگ برتر هستیم.

در خلال گفت و گو با مرتضی تبریزی نقل و انتقالات مهم  نیم فصل نخست لیگ شانزدهم و مهم ترین نقل و انتقالات میانه فصل در تاریخ لیگ برتر مورد ارزیابی قرار گرفت.

انتقال ایمون زاید به پرسپولیس، محمدرضا خلعتبری از عجمان امارات به پرسپولیس، برونو سزار به سپاهان، بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال، انتقال علی کریمی از القطر به پرسپولیس، آندرانیک تیموریان از استقلال به تراکتورسازی، بهمن طهماسبی از ایرسوتر نوشهر به استقلال و انتقال دسته جمعی جواد نکونام، مارکار آقاجانیان، سبو شهبازیان و رضا حاج اسبویی از پاس به ابومسلم به عنوان جذاب ترین نقل و انتقال اینچنینی معرفی شدند.

نخستین باری که آرای نظر سنجی امشب 90 اعلام شد، واکنش علی رضا بیرانوند با 50.08 درصد آرا عنوان برترین واکنش نیم فصل نخست لیگ برتر را کسب کرد.

کلیپ 90 تا 90 با پخش تصاویری از گلایه های صمد مرفاوی نسبت به افرادی که قصد جدا کردن وی از صبا را داشتند، اعتراض فراز کمالوند به حسن کامرانی فر رئیس دپارتمان داوری، مسابقات فوتسال معلولان قطع عضو قهرمانی کشور، تصادف امید روانخواه در سفر به شیراز، احداث چمن مصنوعی از سوی باشگاه ذوب آهن، درگذشت امیرحسین مرادی بازیکن تیم امید نفت تهران، همایش یک روزه دانش افزایی مربیان فوتبال و فوتسال اصفهان، چهاردهمین سالگرد مرحوم محمد اعظم کاپیتان اسبق ابومسلم، جدایی آرش برهانی از پیکان، شعار علیه حسن هوری در دیدار صنعت نفت و صبا روی آنتن رفت.

خلاصه و حواشی دیدار ذوب آهن و سیاه جامگان پخش شد.

مجتبی حسینی: موقعیت های خوبی از دست دادیم اما می توانستیم با تغییر تاکتیک بازهم خلق موقعیت کنیم و به گل های بیشتری برسیم.

خداداد عزیزی: این بازی از لحاظ فنی چیزی برای سیاه جامگان نداشت. ذوب آهن 2 موقعیت مسلم  گلزنی خلق کرد. تیم ما هم چند موقعیت نصفه و نیمه داشت.

عادل فردوسی پور از حرکت جوانمردانه جری بنگستون مهاجم هندوراسی ذوب آهن در جریان این بازی تقدیر کرد.

در ادامه بحث مربوط به آکادمی باشگاه استقلال که هفته گذشته در برنامه 90 پخش شد، علی سامره سرمربی سابق تیم امید این باشگاه توضیحات تکمیلی خود را ارائه کرد.

کلیپ خلاصه و حواشی دیدار پرسپولیس و سایپا به همراه مصاحبه با بازیکنانی چون سروش رفیعی، مهدی طارمی، سید جلال حسینی، کمال کامیابی نیا پخش شد.

حسین فرکی: مانند بازی رفت روی غفلت یک گل خوردیم و مقابل پرسپولیس صدرنشین لیگ برتر هیچ امتیازی نگرفتیم.

برانکو: بازی را حتی پس از اخراج کامیابی نیا کاملا کنترل کردیم و چند موقعیت خوب هم از دست دادیم.

کلیپ آنالیز دیدار پرسپولیس و سایپا روی آنتن رفت.

کارشناسی داوری دیدار پرسپولیس. سایپا

توپ به سینه مهدی طارمی برخورد کرد. هرچند حامد لک هم برخوردی با مهاجم پرسپولیس نداشت. بنابراین صحنه جنجالی نیمه نخست این دیدار پنالتی نبود.

فرشاد احمدزاده به دلیل جلوگیری از خلق مویت مسلم سایپا باید اخراج می شد و تصمیم زاهدی فر درست بود.

کمال کامیابی نیا به دلیل تکل خشن روی پای دفاع راست سایپا باید کارت زرد دوم را از داور بازی می گرفت که زاهدی فر توجهی به این امر نداشت.

عزت الله پورقاز هم به دنبال تکل خشن روی پای هافبک پرسپولیس مستحق کارت قرمز بود اما تنها کارت زرد دریافت کرد.

خلاصه و حواشی دیدار پدیده و سپاهان پخش شد.

کریم قنبری: روند بازی با گلی که خوردیم تغییر کرد اما پس از گل پدیده تاکتیک خود را تغییر داده و حتی می توانستیم گل برتری را هم به ثمر برسانیم.

مهاجری: هرچند باید بیشتر روی تیمم کار کنم اما در زمان 10 نفره شدن هم موقعیت های خوبی داشتیم. 

کلیپ بررسی عملکرد لژیونرها در ادامه برنامه روی آنتن رفت.

گل های مهدی طارمی بهترین گلزن پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر مورد ارزیابی قرار گرفت و مشخص شد از مجموع 31 گل این بازیکن، 18 گل با پای راست، 8 گل با پای چپ و شش گل با ضربه سر به ثمر رسیده است.

دوربین 90 بخش بعدی برنامه را شکل می داد.

خلاصه و حواشی دیدار پیکان و گسترش فولاد پخش شد.

کمالوند: نیمه اول می توانستیم گل دوم را به ثمر برسانیم اما روی غفلت گل خوردیم و به همین دلیل احتمال دارد چند بازیکنم را در بازی بعدی به کار نگیرم.

جلالی: نیمه اول را خوب شروع نکردیم اما در نیمه دوم مسلط بودیم. در کل این بازی وضعیت ناپایداری داشت.

فیلم مربوط به نارضایتی خبرنگاران و همسایه های اطراف فدراسیون فوتبال و مشکلات آن ها پخش شد.

خلاصه و حواشی دیدار فولاد و ماشین سازی روی آنتن رفت.

سعداوی: هر 2 تیم در ایجاد موقعیت خوب عمل کردند اما فولاد شانس بیشتری برای پیروزی داشت.

کاظمی: در فاز حمله و خلق موقعیت گل نیاز به کار بیشتری داریم اما گل نخوردن نکته مثبت ماشین سازی بود.

یکی از دیدارهای لیگ برتر فوتبال تهران در دقیقه به دلیل جنجال های ایجاد شده از سوی تیم میزبان در دقیقه 80 از سوی پیروز سیف الله پور داور بازی قطع شد اما کمیته انضباطی در حکمی عجیب به ادامه این بازی از دقیقه مذکور با قضاوت داوری دیگر رای داده است.

کارشناسی داوری دیدار پدیده. سپاهان

پنالتی پدیده به درستی اعلام شد.

محمد حسین مرادمند به دلیل جلوگیری از ایجاد موقعیت خطرناک سپاهان باید کارت زرد می گرفت.

کارشناسی داوری پیکان. گسترش فولاد

اعلام ضربه آزاد غیر مستقیم به سود پیکان اشتباه بود و باید به سود این تیم پنالتی گرفته می شد.

فرناندو خسوس روی مهاجم پیکان پنالتی کرد اما داور بی تفاوت از کنار آن گدشت.

ایوب والی پشت پای امین قاسمی نژاد  را زد و دادر باید برای ماشین سازی پنالتی می کرفت که این کار را انجام نداد.

پیام صادقیان بزرگ نمایی کرد و ادامه بازی درست بود.

از هفته یازدهم تا هفته شانزدهم، 41 بازی بدون تساوی بدون گل به پایان رسید.

کلیپ بازی های لیگ یک روی آنتن رفت.

در اتفاقی نادر وحید رضایی سرمربی تیم برق نوین شیراز، صدرنشین لیگ دسته دوم فوتبال ایران به دلیل مشکلات مالی باشگاه و این که یک مربی حاضر شده به برقی ها پول تزریق کند، از سرمربی برق نوین شیراز کنار گذاشته شد.

دانیال فدایی مسئول روابط عمومی هیئت فوتبال تهران در مورد دیدار نفت و استقلال گفت: رضا قاسمی از من درخواست کرد که یکی از اعضای کادرفنی نفت نزدیک دایی بیاید که با این امر مخالفت کردم. بار دوم وی همراه با مدیرعامل نفت چنین درخواستی را مطرح کرد که بازهم مانع این کار شدم. به هیچ وجه به محسن خلیلی نگفتم که موبایل را چک کن یا موبایلت آنتن نمی دهد.

درودگر: اگر براتی تفاوت مدیرفنی که محروم نیست با سرمربی محروم را تشخیص نمی دهد و موضوع علی دایی را با ماجرای استیل آذین مقایسه می کند به دلیل فراموش کردن خوبی های من است.  

واکنش علی رضا بیرانوند در مقابل ثربه کاوه رضایی با اخذ 53 درصد آرا به عنوان برترین واکنش نیم فصل نخست لیگ برتر انتخاب شد.

برنامه امشب 90 ساعت 2:10 بامداد به پایان رسید.

نتیجه نهایی نظرسنجی برنامه 27 دی نود

دایی: همراهی مربی استقلال با داوران جزء مصادیق فساد در فوتبال است/ سیو بیرانوند بهترین واکنش نیم فصل اول لیگ شانزدهم + فیلم

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۲۸ دی ۱۳۹۵
خخخخخخخخخخخخخخخخ
آخرین اخبار