کمک ترکیه و قطر برای حل بحران انرژی در نوار غزه

قطر و ترکیه برای حل بحران فلج کننده انرژی در نوار غزه، به این منطقه کمک مالی کردند.

کمک ترکیه و قطر برای حل بحران انرژی در نوار غزهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک روز پس از آنکه مقامات حماس اعلام کردند ترکیه به منظور حل بحران فلج کننده انرژی نوار غزه، سوخت به این منطقه اهدا می‌کند، قطر نیز اعلام کرد 12 میلیون دلار برای خرید سوخت نیروگاه برق نوار غزه پرداخت خواهد کرد. 

بر اساس اعلام مقامات حماس، پیش‌تر پول اهدایی قطر مورد استفاده قرار گرفته بود و یک سوم ژنراتورهای نیروگاه این منطقه از 16 ژانویه وارد مدار شده بود. پول پرداختی قطر می‌تواند برق نوار غزه که تنها هشت ساعت در شبانه‌روز است را برای سه ماه آینده تامین کند. 

نوار غزه به 450 تا 500 مگاوات برق در شبانه‌روز نیاز دارد؛ اما این منطقه برق بسیار کمتری از این میزان دریافت می‌کند. تنها نیروگاه این منطقه تنها 30 مگاوات برق تولید می‌کند و 30 مگاوات برق نیز کشور مصر به غزه صادر می‌کند. رژیم صهیونیستی هم تنها 120 مگاوات برق به نوار غزه می‌دهد. مقامات فلسطینی در کرانه باختری رود اردن هزینه‌های برق رژیم صهیونیستی و مصر را پرداخت می‌کنند. 

مقامات فلسطینی اعلام کردند بازسازی شبکه برق نوار غزه 500 میلیون دلار هزینه خواهد داشت. با این وجود، به دلیل محاصره نواز غزه حتی با وجود تامین مالی این پول، واردات تجهیزات مورد نیاز برای این کار دشوار است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار