زاهدان؛

زنگ خطر بحران آب را برای دولت و مردم به صدا در آورده‌ایم

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امروز آب وضعیت خوبی ندارد و در این زمینه زنگ خطر را برای دولت و مردم به صدا در آورده‌ایم.

زنگ خطر بحران آب را برای دولت و مردم به صدا در آورده‌ایمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ علی اوسط هاشمی در جلسه شورای اداری سیستان و بلوچستان گفت: اگر تحریم‌ها شکسته نمی‌شد در بحث پرداختی حقوق کارکنان به مشکل برخورد می‌کردیم و یک بحران داخلی رخ می‌داد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در هیچ مقطعی مانند امسال در فروش نفت افزایش نداشته‌ایم، 29 میلیارد دلار تا ماه گذشته فروش نفت در کشور داشته‌ایم و بازار نفت خود را با عزت و اقتدار به دست آوریم.

وی با اشاره به فرا رسیدن دهه مبارک فجر، ادامه داد: مسؤولان از فرصت دهه فجر برای امید بخشیدن به مردم استفاده کنند، با توجه به اینکه 51 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان روستایی است باید حضور مسؤولان در نقاط روستایی محسوس بوده و گوش شنوای مشکلات مردم منطقه باشند.

وی گفت: مردم بهترین سرمایه برای هر کشور هستند که باید قدر آنها را دانسته و تکریم و برطرف کردن مشکلاتشان اهتمام لازم را داشته باشیم.

هاشمی با اشاره به مشکلات بحران آب در سیستان و بلوچستان، بیان کرد: امروز آب وضعیت خوبی ندارد و در این زمینه زنگ خطر را برای دولت و مردم به صدا در آورده‌ایم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: به عنوان نخستین استان در جلسه شورای عالی آب کشور حضور پیدا کرده و دغدغه‌ها و مشکلات بحران آب در این منطقه را مطرح کردیم.

وی ادامه داد: 94 درصد آب در بخش کشاورزی، یک درصد صنعت و پنج درصد در بخش صنعت مصرف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت جلسات شورای آب کمتر از شورای تامین نیست خواستار توجه همه مسؤولان مربوطه به این موضوع شده و بر مدیریت مصرف توسط مردم تاکید کرد.

هاشمی گفت: تا پایان سال آینده باید 30 تا 40 هزار هکتار از اراضی جنوب استان تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: تغییر الگوی کشت و تشویق کشاورزان به سمت استفاده از روش‌های آبیاری نوین ضروری است.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: زنگ ، خطر ، بحران ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار