استعفای ۵۰ افسر درجه‌دار ارتش ترکیه / پشت پرده شکست‌های سنگین آنکارا در «سپرفرات»

«احمد تاکان» نویسنده روزنامه «ینی چاغ» ترکیه در مقاله‌ای از پشت پرده شکست‌های سنگین ارتش ترکیه در عملیات موسوم به «سپر فرات» در شمال سوریه و استعفای ۵۰ افسر درجه‌دار ارتش پرده برداشت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که ارتش ترکیه با همراهی گروه مسلح به ارتش آزاد به عملیات «سپر فرات» در شمال سوریه ادامه می‌دهد، خبرهایی مبنی بر خیانت ارتش آزاد به ترکیه و تضعیف روحیه نظامیان ترکیه مطرح می‌شود.
 
«احمد تاکان» نویسنده روزنامه «ینی چاغ» با استناد به منابع موثق در ارتش ترکیه اعلام کرده است گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد سوریه سلاح و مهماتی را که ارتش ترکیه در اختیارشان قرار می‌دهد،به گروه تروریستی داعش می‌فروشد.
 
تاکان با استناد به منابع موثق از داخل ارتش ترکیه اعلام کرد: در تاریخ هشتم ژانویه 2017 یک گروه از شبه‌نظامیان ترکمان وابسته به ارتش ترکیه در نزدیکی روستای اختری در 10 کیلومتری جنوب الباب یک گروه وابسته به ارتش آزاد سوریه را که در حال ارسال سلاح و مهمات به اندازه دو کامیون به سوی داعش بودند دستگیر کرده‌اند و آنان را پیش یک فرمانده بلندمرتبه نظامی ترکیه بردند که فرمانده مذکور به گروه ترکمان بر پنهان ماندن این مسئله تأکید می‌کند و کامیون‌ها را مورد تفتیش قرار می‌دهد و مهمات نظامی را کشف و ضبط می‌کند.
 
احمد تاکان در ادامه یادداشت خود به جزئیات بیشتر از پشت پرده حضور نظامی ترکیه در شمال سوریه می‌پردازد: ترکیه در عملیات موسوم به «سپر فرات» شکست خورده است و تلفات خود را از افکار عمومی پنهان می‌کند. تبهکاران داعش اسلحه نظامیان ترکیه را از روی جسدهای آنان برمی‌دارند و در تازه‌ترین تحول نظامی در الباب، 50 نفر از افسران درجه‌دار ارتش ترکیه در این منطقه از سمت خود استعفا کرده‌اند. به علاوه اینکه ارتش ترکیه مجبور شده است برای پس گرفتن جنازه سربازان خود اجساد تروریست‌های داعش را با آن‌ها معاوضه کند.
 
اگر چنین روندی ادامه داشته باشد مردم ترکیه هزینه‌های بسیار گزافی را خواهند پرداخت. یادآوری چنین مواردی بسیاری را نگران خواهد کرد، اما راه دیگری هم برای ما باقی نمانده است. قلب ملت تُرک را به درد آورده‌اند. فرزندان آنان را هر روز به خاک می‌سپارند. بیمارستان‌های «دیلوک» ، «کلیس» و حومه پر از سربازان زخمی است، زمانی برای استراحت کادر بیمارستان‌ها باقی نمانده است. روحیه سربازان در هم شکسته است.
 
در چنین شرایطی 50 نفر از افسران درجه‌دار ارتش با ابراز نارضایتی استعفانامه خود را تقدیم مقامات نظامی ترکیه در منطقه الباب کرده‌اند. فرمانده نیروی زمینی ترکیه با همه این نظامیان ناراضی دیدار و تلاش می‌کند آن‌ها را به انصراف از استعفا مجبور کند و افزون بر این، با بخشنامه‌های جدید، دولت آنکارا مدت خدمت اجباری نظامیان را افزایش داد و بدین وسیله از بروز موج استعفای تازه در بین نظامیان ناراضی جلوگیری کرده است.
 
احمد تاکان در بخش دیگری از مقاله خود به عاقبت سربازانی که زنده در آتش سوزانده شدند می‌پردازد و می‌افزاید که از سرنوشت آنان هیچ خبری در دست نیست.
 
وی در ادامه اذعان کرده است که مسئولین عالی‌رتبه از معاوضه اجساد دو نظامی ترکیه با اجساد شش داعشی سخن گفته‌اند و خاطرنشان کرده است که این مقاله را با مستندات موثقی که از سوی افسران درجه‌دار ارتش ترکیه به دست وی رسیده است منتشر می‌کند.


منبع: تسنیم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار