7 حقیقت از سلاح کلاشینکف که نمی دانستید

شاید تاکنون نام اسلحه کلاشینکف را شنیده باشید، اما آیا با طراح این سلاح، مدل ها و امکانات آن آشنا هستید؟ با خواندن مطلب زیر پاسخ سوالات خود را بیابید.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارخانه کلاشینکف در سال 2013 از ادغام دو شرکت روسی ساخت اسلحه تشکیل شد و تولید اسلحه های 27 کشور جهان در صدر فعالیت های این کارخانه قرار دارد و اسلحه کلاشینکف مدل " AK-47" پرکاربردترین نوع این سلاح می باشد.

-"میخائیل کلاشینکف" در سال 1941 و در زمان جنگ جهانی دوم وقتی در بیمارستان بستری بود چند اسلحه طراحی کرد که یکی از آنها اسلحه اتوماتیکی با نام (mp44-stg) بود که آلمان از آن در جنگ استفاده کرد.
 
-طراحی اسلحه کلاشینکف مدل " AK-47" چند سال طول کشید تا در سال 1949 برای آخرین بار به شکل کنونی طراحی شد و نیروهای مسلح روسیه از آن استفاده می کنند.

-نخستین بار ارتش روسیه از اسلحه کلاشینکف استفاده کردند و در سال 1950 تعداد زیادی از این سلاح در کارخانه IZH"" تولید شد تا در سال 1955 به عنوان سلاح شخصی نظامیان روسی مورد استفاده قرار بگیرد.

-بیش از 40 ارتش در سراسر دنیا از این اسلحه استفاده می کنند و به دلیل امکان استفاده راحت از آن، سلاح برتر جنبش های آزادی خواهی و استقلال طلبی به شمار می آید.

-در سال 1959 این اسلحه از مدل "AK-47" به "AKM" تغییر کرد که سبک تر، ساده تر، ارزان تر و از برد بالاتری برخوردار است.

-80 درصد سلاح کلاشینکف در سراسر دنیا اتوماتیک است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
بی سواد
Iran (Islamic Republic of)
سوادی
۲۳:۳۰ ۲۸ دی ۱۳۹۵
الان اینایی که گفتین حقیقت داشت؟