5 استراتژی اساسی پژوهشی دانشگاه امیرکبیر اعلام شد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه پنج حوزه فناوری، انرژی، آب، سلامت، محیط زیست و ایمنی برای انجام مطالعات در این دانشگاه تعریف شده است، گفت: تنها انتظار ما از نهادهای مرتبط آن است که لیست چالش‌های مرتبط با این حوزه‌ها را در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برومند در دومین کنفرانس ملی مهندسی و تکنولوژی‌های سبز برای آینده پایدار با بیان اینکه دانشگاه امیرکبیر از دو سال قبل تصمیم گرفت که در زمینه کاربرد پژوهش در زندگی مردم ایفای نقش کند، افزود: پژوهش یک موضوع لوکس و درون ویترین نیست بلکه فناوری موجودی ارزشمند و در جهت ارتقاء سطح سلامت مردم است.

وی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه امیرکبیر برای توسعه فناوری خاطرنشان کرد: در این راستا پنج حوزه استراتژیک در بخش پژوهش تعریف کردیم که شامل بهینه‌سازی انرژی، آب، سلامت، محیط‌زیست و ایمنی می‌شود.

برومند با تاکید بر اینکه ما برای اجرای پروژه‌ها نیاز به منابع مالی نداریم، یادآور شد: ما تمایل داریم تا از سوی سازمان‌های مربوط، چالش‌های زیست‌محیطی تعریف شده و لیست آنها را در اختیار محققان دانشگاهی قرار دهند تا آنها بتوانند بر روی این چالش‌ها مطالعه انجام دهند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر نتیجه انجام این تحقیقات را آسمان آبی دانست و یادآور شد: به طور حتم اولویت اول کشور محیط زیست، سلامت و ایمنی مردم است از این رو در تلاش هستیم تا با برگزاری این همایش تشریک مساعی در این حوزه ایجاد کنیم.

برومند تاکید کرد: توسعه اقتصاد پایدار در کشورها ممکن نیست مگر آنکه ارکان زیست‌محیطی رعایت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار