واگذاری پروژه 20 منطقه نفتی به 9 مرکز دانشگاهی/ تصویب اعتبار 300 میلیارد تومانی بخش پژوهش

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: پروژه 20 منطقه نفتی به 9 مرکز دانشگاهی در کشور واگذار شده است و 300 میلیارد تومان اعتبار بخش پژوهش به تصویب رسیده است.

واگذاری پروژه 20 منطقه نفتی به 9 مرکز دانشگاهی/ تصویب اعتبار 300 میلیارد تومانی بخش پژوهش
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم در حاشیه مراسم تجلیل از برگزیدگان عرصه پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی که صبح امروز در پژوهشکده هنر و معماری برگزار شد؛ گفت: در حال حاضر فضا را طوری ایجاد کردیم تا ابزارهای تشویقی و قانون آیین‌نامه تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌های سراسر کشور ایجاد شود.

وی بیان کرد: بر طبق آیین‌نامه ابلاغیه وزارت علوم این دانشگاه‌ها استادان می‌توانند شرکت‌های دانش بنیان حوزه تخصص کاری خود را تأسیس و در راه‌اندازی این شرکت‌ها به دانشجویان نخبه کمک کنند و در این راستا دستورالعمل تشکیل مراکز نوآوری و توسعه صندوق حمایت از فناوری که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی است به مراکز آموزش عالی کشور ابلاغ شده است تا علم نخبگان دانشگاهی به ثروت و کارآفرینی منجر شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم ادامه داد: با همکاری مجلس و دولت توسعه صندوق حمایت از فناوری بیشتر می‌شود و با ترویج یک فرهنگ و نگرش نو در دانشگاه‌ها سعی در تجاری سازی محصولات شرکت‌های دان ش بنیان می کنیم.

وی عنوان کرد:‌ موضوع تجاری‌سازی با در اختیار نداشتن ظرفیت و بازار فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان هیچ فایده‌ای ندارد.

احمدی متذکر شد: با هماهنگی‌های صورت گرفته بر طبق قانون سرمایه‌گذاران بخش پژوهش از معافیت مالیاتی برخوردار هستند و این قانون تصویب و به کلی به مراکز آموزش ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه اصلاح آیین‌نامه‌ای در دانشگاه‌ها در حال انجام است،‌ گفت:‌ ارتباطات بین‌المللی خوبی هم اکنون در کشور ایجاد شده است و یک فضای آرام برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان برقرار شده است.

احمدی ادامه داد: به غیر از مقوله فناوری دانشگاه‌های کشور به بحث بازاریابی بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری در این زمینه ورود پیدا کرده‌اند و هم اکنون فعالیت‌های اقتصاد دانش‌بنیان در دانشگاه‌های سراسر کشور فراهم شده است.

وی ادامه داد: در بحث تجاری‌سازی مشکلاتی به خاطر نداشتن ظرفیت کافی داخل دانشگاه‌ها داریم که برای رفع این نقص برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته تا محصولات شرکت‌های دانش بنیان دانشگاهی در بازارهای هدف داخلی معرفی و به فروش برسد.

احمدی تأکید کرد: 300 میلیارد تومان بودجه برای پروژه‌های در حال انجام اختصاص پیدا کرده  و وزارت علوم با وزارت نفت یک تفاهم نامه همکاری امضا کرده است به طوری که انجام پروژه‌های 20 منطقه نفتی به 9 مرکز دانشگاهی واگذار شده است. 

وی گفت: وزارت نیرو با کارخانه‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه با هدف استفاده از ظرفیت  صنعت و معدن و برای کارآفرینی تفاهم‌نامه خوبی امضا کرده  و بر طبق اسناد بالادستی و پایین دستی نرم‌افزارهای حوزه نفت به وسیله دانشگاهیان در حال طراحی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار