شبیه‌سازی حمله چین به تایپه در رزمایش نظامیان تایوانی

تایوان رزمایش گسترده‌ای با هدف شبیه‌سازی حمله چین به خاک خود را آغاز کرد.

شبیه‌سازی حمله چین به تایپه در رزمایش نظامیان تایوانیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تایوان رزمایش گسترده‌ای با هدف شبیه‌سازی حمله چین به خاک خود را برگزار می کند.

بر این اساس، تایوان به دلیل پاسخ به گذر ناو هواپیمابر چین از تنگه تایوان، و آمادگی‌های لازم دفاعی این رزمایش را آغاز کرد. این درحالی است که مقامات تایپه وعده داده‌‌اند تمرینات نظامی را به 365 روز سال افزایش دهند. 

در این رزمایش، نیروهای تایوانی عبور ناو هواپیمابر چین از تنگه تایوان و حمله این ناو به جزیره تایوان با 23 میلیون نفر جمعیت را شبیه سازی می کنند. چین تایوان را براساس سیاست "چین واحد" بخشی از قلمرو خود می‌داند. پکن مالکیت خود بر جزیره تایوان را غیرقابل مذاکره می‌داند و اعلام کرده در صورت استقلال این جزیره، از نیروی نظامی استفاده خواهد کرد. 

بالا گرفتن تنش‌ها میان تایوان و چین به گفت و گوی تلفنی تسانگ اینگ ون، رییس جمهور تایوان با دونالد ترامپ، رییس جمهور منتخب آمریکا پس از پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بازمی‌گردد. پس از این مکالمه تلفنی، اوایل ماه ژانویه رییس جمهور تایوان در سفر خود در تگزاس توقف کرد و با تد کروز، سناتور آمریکایی و گرگ رابرت، فرماندار ایالتی دیدار کرد. وی در بازگشت به تایوان نیز، مجددا در سان فرانسیسکو توقف کرد. 

گزارش‌ها حاکی است تسانگ اینگ ون به دنبال یافتن اقبالی به منظور لابی‌گری برای به رسمیت شناختن استقلال رسمی تایوان است. واشنگتن مهم‌ترین متحد و تامین کننده تسلیحات تایوان است. 

در رزمایش نظامی تایوان، نیروهای ویژه در نزدیکی شهر تای چونگ استقرار یافته اند. این نیروها به سامانه دفاع موشکی اونجر مسلح هستند. واحدهای توپخانه نیز از بمب‌های دودزا استفاده می کنند. نیروی هوایی تایوان دارای 143 فروند جنگنده اف 16 است، با این وجود معلوم نیست چه تعداد جنگنده در این رزمایش شرکت می کنند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار