میثم بهاران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شعر محاوره باید از اصول حاکم بر این نوع ادبی تبعیت کند

به طور طبیعی هنگامی که برچسب شعر به یک اثر محاوره می‌خورد، اثر باید از اصول حاکم بر شعر تبعیت کند.

شعر محاوره باید از اصول حاکم بر این نوع ادبی تبعیت کندمیثم بهاران، ترانه‌سرا در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص شعر محاوره گفت: شعر محاوره اثری است که به زبان محاوره سروده می‌شود و می‌تواند هر قالبی داشته باشد. به طور طبیعی هنگامی که برچسب شعر به یک اثر محاوره می‌خورد، اثر باید از اصول حاکم بر شعر تبعیت کند. اما ترانه اثری است که برای تولید موسیقایی نوشته می‌شود و گاهی از اصول حاکم بر شعر به نفع موسیقی فاصله می‌گیرد.

وی افزود: نکته‌ای که در خصوص تفاوت میان شعر محاوره و ترانه وجود دارد، این است که شعر محاوره نیز می تواند به مرحله اجرا در قالب موسیقی برسد. حتی قابلیت آن برای تولید به این شکل بسیار بیشتر از اشعاری است که توسط شاعران به زبان معیار نوشته می شود. در نهایت باید گفت مرز باریکی میان این دو قالب شعری وجود دارد که در بسیاری از موارد نادیده گرفته می‌شود.
 
این ترانه سرا در خصوص انتشار اثر جدید خود گفت: به احتمال زیاد اثر جدیدی در قالب مجموعه شعر یا ترانه نخواهم داشت. در حال حاضر به این مسئله فکر می کنم که بیشتر به تولید پادکست بپردازم و به فضای اجرا وارد شوم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار