خودروی پرنده ایرباس تا پایان سال به پرواز درمی‌آید

شرکت هواپیماسازی ایرباس قصد دارد تا پایان سال 2017 نخستین خودروی پرنده را مورد آزمایش قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ شرکت هواپیماسازی ایرباس قصد دارد به رویای خودروی پرنده جامه عمل بپوشاند و تا پایان سال 2017 نخستین مدل از این به اصطلاح "تاکسی هوایی" را مورد آزمایش قرار دهد. ایرباس امیدوار است استفاده از خودروی پرنده تا سال 2021 فراگیر شود.

ایرباس سال گذشته واحدی با نام "حمل و نقل هوایی شهری" تاسیس کرد که به بررسی مفاهیمی مانند خودروهای پرنده و تاکسی‌ هوایی مشابه بالگرد برای انتقال چند مسافر می‌پردازد. این شرکت هواپیماسازی قصد دارد گزینه‌ای را به مسافران ارائه دهد تا بتوانند مشابه سامانه‌های کرایه خودرو از طریق اینترنت، تاکسی هوایی را نیز با یک اپلیکیشن رزرو کنند.

طرح اولیه این خودروی پرنده، "واهانا" نام دارد و تک سرنشین و خودران است. این وسیله به عقیده ایرباس راه حلی ایده آل برای گریز از ترافیک‌های شهری به حساب می‌آید.

با توجه به اینکه شهرهای سراسر جهان درحال رشد هستند، ایرباس پیش بینی می‌کند تا 2030 میلادی 60 درصد جمعیت جهان شهرنشین شوند. به همین دلیل ایرباس مشغول ایجاد سه راه حل جداگانه برای ترافیک شهری است که همه آنها مربوط به حمل و نقل در آسمان می‌شود. خودروی پرنده تک سرنشین، استفاده از پهپاد برای حمل محموله‌های مختلف و اتوبوس‌های خودران راه حل‌های ایرباس در این زمینه هستند.

"تام اندرس"، مدیرعامل ایرباس، در نشست فناوری دیجیتال "دی ای دی DLD " در مونیخ اظهار داشت: 100 سال پیش، حمل‌ونقل شهری از زیرزمین آغاز شد و اکنون ما از امکانات مدرن برای رفتن به بالاتر از سطح زمین برخورداریم.

به گفته آندرس، پروژه "تاکسی هوایی" اکنون در مرحله تجربی قرار دارد؛ اما ایرباس این سطح از توسعه را جدی می‌داند. این شرکت به دنبال فناوری‌های پاک است تا از آلوده‌سازی بیشتر شهرها جلوگیری شود.

مدیرعامل ایرباس معتقد است یکی دیگر از مزایای توسعه حمل و نقل هوایی کاهش هزینه‌ها برای اجرایی کردن پروژه‌های زیرساخت‌های شهری است زیرا در آن صورت نیازی به ساخت پل‌ها و جاده‌های چند میلیارد دلاری نخواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار