زنجان؛

نمایشگاه گروهی چاپ دستی چارت

نمایشگاه گروهی چاپ دستی چارت به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ ،در این نمایشگاه گروهی آثار چهار هنرمند هنرهای تجسمی در معرض دید عموم قرار گرفته بود که عبارت اند از: رقیه محمدی از شهرستان زنجان، مهدیه صدیق پور از شهرستان مرند،فاطمه توسلی از شهرستان بیجار،نعیمه چوپانی از شهرستان مهاباد است.

گفتنی است رقیه محمدی دارای مدرک کارشناسی ارشد گرافیک از دانشگاه هنر و معماری بوده و سایر هنرمندان این نمایشگاه دانشجوی مقطع کارشناسی رشته ی نقاشی در دانشگاه زنجان میباشند.

لازم به ذکر است تکنیک آثار ارائه شده در این نمایشگاه چاپ دستی ، کالگوگرافی روی مس بوده و با مضامین اجتماعی ، روایی ، سورئالیسم و فرمالیته انجام شده بود.

تعداد ٢٥ اثر در ابعاد ٥*٧ تا ١٥*٢١ تحت نظر ابولفضل حسنی در این نمایشگاه بر روی دیوار رفته بود.

در خصوص تکنیک چاپ دستی می توان گفت هنرمند در ابتدا کلیشه مسی صاف و بدون خط و خش را چربی زدایی نموده و در مرحله بعدی به روی آن ورنی می افزایند و سپس دوده زنی نموده و تصویر توسط قلم مخصوص روی سطح پیاده میشود و لاک میخورد و در ادامه ورنی توسط الکل شسته میشود و فضای منفی و مثبت از هم منفک می شود.

جالب توجه این که نمایشگاه فوق الذکر به رابطه ی بدیع بودن روش ارائه آثار ( تکنیک چاپ دستی کالگوگرافی روی مس ) با استقبال علاقه مندان و بازدید کنندگان روبرو شد.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.