کرمان؛

طرح شهاب می تواند آینده کشور را متحول کند

رییس اداره استعدادهای درخشان ودانش پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: طرح شهاب می تواندآینده کشور را متحول کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ مشیت الله سعیدی، افزود: طرح شهاب شناسایی و هدایت استعدادهای برتر است، این طرح از سال دوم ابتدایی شروع می شود و باید از تمام ظرفیت های این طرح برای استعداد یابی استفاده شود.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش ایران در بحث شناسایی نخبه ها و کشف استعدادها در مقیاس جهانی وضعیت مطلوبی ندارد که با اجرای طرح شهاب در مدارس می توان به نتایج مطلوبی برسیم و آینده کشور متحول شود.

سعیدی خاطر نشان کرد: در طرح شهاب به اصل تفاوت های فردی بها داده می شود و طی یک چک لیست به شناسایی استعدادها در هشت حوزه استعداد کلامی، رياضی، هنری، فضایی، حرکتی، اجتماعی، علوم‌تجربی و فرهنگ دينی می پردازد و همه مستندات در پرونده سوابق تحصيلی دانش آموزان به صورت منظم بايگانی و نگه‌داری می شود.

وی یادآورشد: سعی شود طرح شهاب پاداش‌ محور نباشد، درغیر این صورت این طرح به مسابقه‌ای بین خانواده‌ها بدل می‌شود؛ در حالی که هدف اصلی طرح، شناسایی استعدادهای 8 گانه دانش‌آموزی است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: طرح ، شهاب ، آینده ، کشور ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.