ساماندهی وجوه پرداختی تهرانی ها در جهت ساخت و بهسازی مدارس

رییس سازمان مدارس غیردولتی بیان کرد: در استان تهران نشست های خوبی با مدیر کل درآمد های شهرداری ها برگزار شد و مقرر شد که سامانه ای طراحی شود تا پول هایی که مردم برای بهسازی مدارس پرداخت می نمایند تعریف شود.

ساماندهی وجوه پرداختی تهرانی ها در جهت ساخت و بهسازی مدارسمرضیه گرد رییس سازمان مدارس غیردولتی درگفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: طبق قانون شوراها بخشی از عوارض و نوسازی ها متعلق به حق آموزش و پرورش برای ایجاد فضا و شرایط بهسازی مدارس است.

وی افزود: پس از اینکه قانون تجمیع عوارض صورت گرفت اختلاف نظر های مختلفی به وجود آمد و ما در حوزه آموزش و پرورش دچار مشکلاتی شدیم.

رییس سازمان مدارس غیردولتی با بیان اینکه شهرداری های بعضی از استان های کشور در این خصوص همکاری بسیار خوبی داشتند؛ اظهار داشت: از استان ها وشهرستان هایی که شهرداران آن با آموزش و پرورش همراهند و مبالغ را ساماندهی کردند، قدردانی می کنیم.

گرد اضافه کرد: سامانه قابل دسترسی است اما در برخی از استان ها هنوز با مشکل این آئین نامه ها در خصوص هزینه هایی که برای ساخت و ساز مدارس قرار است جمع آوری و ساماندهی شود، مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه هر خانواده ای یک فرزند دانش آموز دارد، بیان کرد: ما معتقدیم همه مردم به ایجاد فضا برای آموزش نیازمندند و نباید هیچ دانش آموزی محروم از تحصیل باشد.

رییس سازمان مدارس غیردولتی ادامه داد: اگر ساخت مدارس صورت نگیرد و مدارس تجهیز و فضای آموزشی در برنامه های جامع شهری دیده نشود، ما شاهد فرسوده شدن فضاهای آموزشی هستیم و با توجه به رشد جمعیتی در مناطق مختلف متاسفانه آسیب های ناشی از آن ممکن است لطمه جدی به فضای محیط در کلاس درسی به وجود آورد.

گرد بیان کرد: امیدواریم در زمینه ساخت و بهسازی مدارس خصوصا در مناطق پر جمعیت یا دور افتاده و محروم توجه ویژه ای صورت پذیرد.

وی یادآور شد: خوشبختانه در استان تهران نشست های خوبی با مدیر کل درآمد های شهرداری ها برگزار شد و مقرر گردید که سامانه ای طراحی شود تا پول هایی که مردم برای بهسازی مدارس پرداخت می نمایند تعریف شود، زیرا از طرفی ممکن است هم مردم پرداخت کرده باشند و هم شهرداری استفاده نکند و آموزش و پرورش بی اطلاع باشد و  این ساماندهی به زودی در شهر تهران به نتیجه خواهد رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار