کردستان چند شهید مهاجر دارد؟

قائم مقام سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: بمباران و ترور روحانیون و مردم و مسئولان، همه اینها به خاطر این بود که دشمنان از همکاری مردم ناامید شده بودند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین انصاری، در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بمباران 28 دی ماه سال 65 شهر سنندج که با حضور مسئولان استان در سالن شهدای گمنام برگزار شد، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس در استان کردستان بیش از5400 شهید بومی و 18 هزار شهید مهاجر برای دفاع از انقلاب به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی افزود: شهدای مهاجر برای امنیت و آزادگی کشور به کردستان آمدند و در سخت‌ترین شرایط نقطه به نقطه شهر سنندج را از زیر چکمه‌های عوامل گروهک‌های وابسته نحات دادند.

قائم مقام سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور  اظهار کرد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و سال‌های 59، 60 و 61 در وجب به وجب شهر سنندج و استان کردستان خون شهدای زیادی ریخته شده تا امروز در آرامش و امنیت زندگی کنیم.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره 50 شهید روحانی استان کردستان، افزود: این شهیدان نگذاشتند فرهنگ دینی و اعتقادی استان کردستان از بین برود و از آن حفظ و حراست کردند.

انصاری اظهار کرد: شهدای روحانی در استان کردستان از ترور و حملات دشمنان و گروهک‌های معاند نظام در امان نبودند و بهانه‌ای بودند تا دشمنان با ترورشان، امنیت استان را مختل کنند.

وی در ادامه با یادآوری روز 28 دی سال 65 و بمباران شهر سنندج، اظهار کرد: در این روز بیش از 220 نفر از مردم شهر سنندج به خاک و خون کشیده شدند و هواپیماهای رژیم بعث عراق بیش از 18 نقطه شهر سنندج را مورد آماج حملات وحشیانه و بمباران هوایی خود کردند. اگرچه دشمن در سال 65 آزادانه 18 نقطه از شهر سنندج را بمباران می‌کند و بیش از 220 نفر از مردم بی‌گناه را به شهادت می‌رساند اما امروز دیگر به پشتیبانی نیروهای مسلح و هوایی نظام اسلامی، هیچ‌کس جرأت ندارد حتی نگاه چپی به کشورمان داشته باشد. تاریخ کردستان نماد مقاومت، ایستادگی، دینداری و وفاداری است و به حق استان کردستان در طول 37 سال انقلاب اسلامی به انقلاب و نظام اسلامی وفادار بوده و همراه همه مردم کشور در جهت پیروزی نهضت امام(ره) حرکت کرده است.دشمنان می‌دانستند که مردم کردستان در سه جبهه مبارزه با ضد انقلاب، مبارزه با رژیم بعثی عراق و جبهه فرهنگی در حال مبارزه هستند و از طرف دیگر می‌دانستند که مردم کردستان وفادار به نظام و انقلاب هستند به همین دلیل به ترور شخصیت‌های بزرگ منطقه و بمباران هوایی روی آوردند.

وی به وجود 1000 شهید پیشمرگ کُرد مسلمان در استان کردستان اشاره و عنوان کرد: در آن زمان یک هزار پیشمرگ کُرد مسلمان در مقابل کسانی که می‌خواستند امنیت استان کردستان را خدشه‌دار کنند ایستادگی کردند.دشمنان در آن سال‌های دهه 60 علیرغم همه اشغال‌هایی که کرده بودند به دنبال آن بودند که مردم را از ارزش‌های فرهنگی، اعتقادی، دینی و قومی دور کنند که امروز باید از مرزهای اعتقادی و اعتقادات خود حفاظت کنیم.

انصاری گفت:بمباران و ترور روحانیون و مردم و مسئولان،همه اینها به خاطر این بود که دشمنان از همکاری مردم ناامید شده بودند، اما مردم می‌خواستند وابسته به اجانب نباشند و کُرد ایرانی باقی بمانند و ثمره خون شهیدان امنیت، استقلال، آزادگی، سربلندی و پیشرفت‌های علمی و تکنولوزی ایران اسلامی است و همین اقتدار ایران در سطح منطقه و بین‌المللی به برکت خون شهداست.
منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۹ دی ۱۳۹۵
سلام بر شهیدان راه امام حسین ،
دورود بر جوان هایی که جان خود را در راه خدا دادن .
من هم سرباز خدا هستم ،وبهش افتخار می کنم
آخرین اخبار