ضرورت سرمایه گذاری در حوزه استخراج معادن استان زنجان

معادن استان زنجان در حوزه اکتشاف و استخراج مواد معدنی از ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است و در صورت ورود سرمایه گذاران به این بخش ، امکان افزایش ظرفیت اسمی معادن استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛فغفوری رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان با بیان مطلب فوق افزود : با توجه به وجود پتانسیل های بالقوه در معادن استان ، سرمایه گذاری در بخش استخراج و استفاده از ماشین آلات جدید از توجیه قابل توجهی برخوردار است.
 
وی با اشاره به اینکه هم اکنون ظرفیت اسمی سالیانه استخراج مواد معدنی از معادن استان بالغ بر 11 میلیون تن می باشد اظهار داشت : با افزایش سرمایه گذاری و ورود تکنولوژی های جدید در این بخش می توانیم شاهد افزایش چشمگیر ظرفیت اسمی مواد معدنی استخراج شده از معادن استان و رونق بیش از پیش معادن استان گردیم.

فغفوری در خصوص توقف خام فروشی مواد معدنی از استان اظهار داشت : طی سالهای اخیر اقدامات خوبی در زمینه فراوری مواد معدنی و ایجاد ارزش افزوده در استان صورت گرفته است به طوریکه هم اکنون زنجیره فراوری سنگ آهن در استان تکمیل و خروج آن به صورت خام از توجیه اقتصادی برخوردار نمی باشد.

وی یادآور شد : در زمینه سنگ های تزئینی با راه اندازی واحدهای بزرگ تولیدی و فراوری در استان ، هم اکنون این سنگ ها بدون فراوری از استان صادر نمی گردد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان عنوان کرد : هم اکنون تنها دو ماده معدنی کنسانتره سرب و بنتونیت بدلیل نبود تکنولوژی فراوری در کشور به صورت خام از استان صادر می گردد.

وی ادامه داد : امیدواریم با ورود تکنولوژی های جدید به معادن استان صادرات مواد معدنی خام را از استان به صفر رسانده و شاهد افزایش ارزش افزوده ، اشتغالزایی و رشد سرمایه گذاری در معادن باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: هم اکنون در استان در زمینه مواد معدنی آلونیت ، سیلیس ، واحدهای فرآوری سیلیس و در حوزه قطعات ساختمانی از ظرفیت خوبی برای جذب سرمایه گذار برخوردار است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خاطر نشان ساخت : در حال حاضر ذخیره قطعی معادن استان بالغ بر 600 میلیون تن می باشد و تاکنون یکهزار و 750 میلیارد ریال سرمایه گذاری در این زمینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.