شکار لحظه‌های شاعرانه با ابزار بصری در گالری لاله

نمایشگاه گروهی از 21 هنرمند در گالری لاله و با حضور اساتیدی چون بهرام کلهرنیا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگارحوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گالری لاله از جمله مجموعه‌هایی است که با هدف حمایت از جوانان و هنرمندان همواره میزبان نمایشگاه های گوناگونی بوده و هست. در این هفته نیز این گالری نمایشگاه گروهی را با حضور 21 هنرمند از جوانان و پیشکسوتان حوزه گرافیک و عکاسی چون بهرام کلهرنیا و ...  را برگزار می‌کند. 

در این نمایشگاه گروهی که با عنوان «شاعرانه ها/گذر از یک رویا» برپا می‌شود بیش از 30 اثر هنری به نمایش در می آید.

نگین احتسابیان/ بـنفشه احمدزاده/ فریبا افلاطـون/ پـونه اوشیدری/مرجان ثابتی/ هدی حدادی/ لیلی درخشانی/ فاطمه رادپور/ پژمان رحیمی زاده/پیمان رحیمی زاده/ امیر سقراطی/ مهکامه شعبانی/ کـمال طباطبایی/نجـوا عرفانی/ کیوان عسگری/ کیـانوش غریب پور/ بهـرام کلهرنیـا /نرگس محمدی/ عطیـه مرکزی/ مانلی منوچـهری و مرجـان وفاییان از هنرمندان شرکت کننده در این مجموعه هستند.

در توضیح نمایشگاه «شاعرانه ها/گذر از یک رویا» نوشته شده است: بوده اند و خواهند بود کسانی که در پاسخ چراهای علمی یا اما و اگرهای زیستی یا کنش و واکنش های فلسفی به خلق هنر بپردازند   اما در اطراف ما، هنرمندان کسانی هستند که لحظه های شاعرانه را تجربه کرده‌اند.

در اطراف ما، هنر شعر است و شعر هنر است. حس های رقیق، شاعرانه های لطیفند و حس‌های غلیظ، شاعرانه‌های کوبنده.

تجربه‌های شاعرانه، توصیف چیزهای معمولی و متداول است در حالی که در سس احساسات شدید فرو برده شده‌اند. بیان چیزهایی است که در شرایط معمول و برای افراد عادی درد و سرخوشی ندارد اما در همان شرایط بر روح یک هنرمند بهجت و شیدایی می‌فشاند ثبت لحظه‌هایی است که در غفلت نگاه‌های شاعرانه و ذهن‌های جستجوگر، به سرعت محو می‌شود.

این نمایشگاه، محصول شکار و ثبت این لحظه های شاعرانه توسط هنرمندانی است که شعر را نه به کلمه، که با ابزار بصری می‌سرایند و سروده هایشان را در معرض سرایش مجدد مخاطب قرار می دهند تا  شعر بر شعر نگاشته شود و زایش شاعرانه‌ها، گذر از رویا و پیوستن به واقعیت گرد.

این نمایشگاه روز جمعه 1 بهمن 95 ساعت 16 تا 20 با حضور هنرمندان در نگارخانه لاله گشایش می‌یابد و برای بازدید تا 12 بهمن از ساعت 9تا 13 و 14 تا 19 به استثنای ایام تعطیل دایر است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.