در اختتاميه اجلاس فناوری رسانه صورت گرفت؛

تاكيد بر همزیستی مسالمت آمیز رسانه‌ها در دنيای‌ امروز/ رونمایی از فاز اول تجهیزات فناوری فیبر نوری/ برگزيدگان معرفی شدند

آغاز رسمي اختتاميه سيزدهمين اجلاس فناوري رسانه

مراسم اختتاميه اجلاس فناوري رسانه با حضور رئيس رسانه ملي برگزار شد.


به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اآیین سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه چهارشنبه ۲۹ دی با حضور عبدالعلی علی عسکری رییس رسانه ملی، رضا علیدادی معاون توسعه و فنی رسانه ملی، محمد فهمی دبیر اجلاس و قائم مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه و مدیران و متخصصان این حوزه برگزار شد.

در آغاز این اجلاس، طی ارتباط تصویری با صداوسیمای خراسان رضوی، از فاز اول تجهیزات فناوری فیبر نوری رونمایی شد و در این ارتباط تصویری گفته شد که در فاز نهایی، این طرح به ۳۲ منطقه فیبر نوری خراسان رضوی متصل می شود.

محمد فهمی دبیر سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه و قائم مقام معاونت توسعه رسانه ملي در مراسم اختتامیه گفت: کارهای اجرایی سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه از ابتدای امسال آغاز شد و بنا بر نظر دکتر علیدادی رئیس اجلاس و معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صداوسیما، برخی از بخش‌های سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه به اجلاس اضافه شده است.

وی با اشاره به شعار «همگرایی رسانه ای و رسانه های ترکیبی» تاکید کرد: این کلید واژه ها اساس فعالیت رسانه های نوین را در دنیا تشکیل می دهد.

فهمی با بیان اینکه امروزه چیزی به نام رسانه های سنتی باقی نمانده است، تصریح کرد: اکنون رسانه ها همزیستی مسالمت آمیزی با یکدیگر دارند و از قابلیت های یکدیگر استفاده می کنند.

دبیر اجلاس فناوري رسانه در خصوص برنامه های اين دوره گفت: در این اجلاس شاهد چهار محور اساسی بودیم.  در این دوره 22 نشست تخصصی و نزدیک به 60 سخنرانی ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه اجلاس در بخش داخلی میزبان مدیران رسانه، صنعتگران، شرکت های دانش بنیان و نهاد های مرتبط است، گفت: امسال مهمانان خارجی از اتحادیه رادیو تلویزیون های آسیاییABU، تلویزیون ملی ژاپنNHK، مدیر سازمان DVB از کشور آلمان بودند.

فهمی در ادامه گفت: این نمایشگاه به همت سازمان صداوسیما و با حضور نزدیک به 70 شرکت فعال در حوزه فناوری رسانه برگزار می‌شود. شرکت های داخلی که در این نمایشگاه حضور دارند بخش زیادی از نیاز های سازمان صداوسیما را در بخش سخت افزاری و نرم افزاری تامین می کنند.  ارائه 200 طرح صنعتي به یکی از بخش های مهم سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه تبدیل شده است و با معرفی 10 طرح برگزیده، فصل جدیدی در رابطه با اجلاس فناوری رسانه رقم خورده است.
 
وی تصریح کرد: از همکاران مرکز استان‌ها درخواست داریم در بازگشت از سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه مجموعه‌ای از دانش و اطلاعات درباره آخرین تکنولوژی های روز دنیا و افق های پیش روی سازمان صدا و سیما خود را به مراکز ببرند.

گفتنی است؛ در سيزدهمين اجلاس سراسری فناوری رسانه كه در روزهای 28 و 29 دی ماه (سه‌شنبه و چهارشنبه) برگزار شد، 22 نشست علمی و 57 سخنران در 5 محور توليد محتوا و خدمات ارزش افزوده، آينده پخش رسانه ای (برود كست)‌، خودكفایی و خوداتكايی و همچنين موضوعات زيرساختی و رسانه‌های فناوري های نوين برپا شده است.

در حاشیه این اجلاس ‌نمايشگاه صنعت رسانه با حضور 70 شركت داخلی و خارجی برگزار شد. رونمایی از محصولاتی كه در سال جديد توليد شده و رسانه ملی را به خودكفايی رسانده‌ است، بخش ديگری از اين نمايشگاه بود.

شعار اجلاس «مفهوم همگرايی رسانه‌ای، رسانه‌‌های تركيبی» است که در اين شعار هم موضوع برودكست را درنظر گرفته شده است.

برگزيدگان سيزدهمين اجلاس فناوری رسانه:
ایستگاه تلویزیونی رازان استان لرستان عنوان مرکز برتر ایستگاه های پرقدرت تلویزیونی و اف ام را در سيزدهمين اجلاس فناوري رسانه از آن خود کرد.

لوح تقدیر و تندیس و عنوان مرکز ممتاز مدیریت انفورماتیک مراکز استان ها به کهکیلویه وبویراحمد اهدا شد.

لوح تقدیر و تندیس و عنوان مرکز ممتاز نگه داری و تعمیرات گیرنده ها و فرستنده های تلویزیونی وFM  مراکز استان ها گروه الف به خراسان رضوی اهدا شد.

لوح تقدیر و تندیس اجلاس و عنوان مرکز ممتاز نگهداری و تعمیرات فرستنده های رادیویی مراکز استان ها به مرکز فارس تعلق گرفت.

لوح تقدیر و تندیس سيزدهمين اجلاس فناوری رسانه عنوان مرکز ممتاز  مدیریت های نگهداری ساختمان ها و  تاسیسات مراکز در گروه الف به استان آذربایجان شرقی تعلق گرفت.

لوح تقدیر و تندیس اجلاس فناوری رسانه و عنوان مرکز ممتاز  مدیریت های نگهداری و تعمیرات ساختمان ها و  تاسیسات مراکز در گروه ب به استان اصفهان اهدا شد.

لوح تقدیر ، تندیس اجلاس فناوری رسانه و عنوان مرکز ممتاز  مدیریت ارتباطات زمینی و ماهواره ای  حوزه ارتباطات زمینی به استان فارس تعلق گرفت.

لوح تقدیر ، تندیس سيزدهمين  اجلاس فناوری رسانه و عنوان مرکز ممتاز  مدیریت ارتباطات زمینی و ماهواره ای حوزه ارتباطات ماهواره ای به مرکز سمنان اهدا شد.

لوح تقدیر ، تندیس اجلاس فناوری رسانه و عنوان مرکز ممتاز  مونیتورینگ فنی مراکز به مرکز خراسان رضوی تعلق گرفت.

مرکز کهکیلویه و بویراحمد، لوح تقدیر ، تندیس اجلاس فناوری رسانه و عنوان مرکز ممتاز  معاونین فنی مراکز را از آن خود کرد.

مرکز صداوسیمای استان فارس توانست  بیشترین امتیاز را در ارزیابی های سیزدهمین اجلاس سراسری  فناوری رسانه از آن خود کند.

لوح تقدیر ، تندیس اجلاس فناوری رسانه و عنوان رتبه برتر شرکت های حوزه فناوری رسانه به مدیر ارتباطات شرکت صمیم رایانه اهدا شد.

مهندس پور صابر مدیر اداره کل فنی پخش لوح تقدیر رتبه برتر واحدهای ستادی معاونت توسعه و فناوری را به همسر شهید جوانمرد اهدا کرد.

اداره کل صداوتصویر توانست عنوان رتبه اول بالاترین رشد در ارزیابی را از سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه کسب کند.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.