مشهد؛

تولید اساس توسعه کشور

جلسه ویژه شورای ادرای شهرستان تربت جام با حضور فعالان اقتصادی ، مسئولان استانی و کشوری با محوریت بررسی مشکلات تولید این شهرستان بر گزار شد.

تولید اساس توسعه کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ فرماندار تربت جام در این جلسه با تاکید بر اینکه مشکلات بخش خصوصی جدی است گفت  :  آنچه را که بخش خصوصی از پای در آورده  " تحریم ها " نبوده است بلکه دولت و بانکها آنها را از پای دراورده است و قوانین برو کراسی و تنگ نظری سرمایه گذاران نیمه جان ما را گرفتار مشکلات کرده است که باید تلاش شود گره مشکلات را از پای سرمایه داران باز کنیم .
علی رستمی به جایگاه تربت جام را بدلیل داشتن مزیت های نسبی درسرمایه گذاری مطلوب توصیف کرد و افزود: هم اکنون نقدینگی برای سرمایه گذاری فراهم نیست و باید این بستر ها با کمک سرمایه گذاران و همکاری دولت و منطقه فراهم شود تا بتوانیم از پتانسیل های منطقه در جهت اشتغال و تولید استفاده کنیم.
مدیر عامل کارخانه سیمان تربت جام د رادامه اظها رداشت : بانکهای عامل باید از تولید حمایت کنند تا بتواند توان رقابت با محصولات دیگر را داشته باشند و هم اکنون تصمیم گیری آنی مدیران  وضعیت سرمایه گذاری را با ریسک بالا قرا داده است تا بخش خصوصی نسبت به برگشت سرمایه با اما و اگر مواجه باشد. 
مهندس افضلی در ادامه کمبود نقدینگی ، سود بالا و تورم را از دیگر مشکلات بخش تولید بر شمرد و افزود : انچه در کشور مظلوم واقع شده است " تولید "  است و اکنون باید وضعیت تولید در استان و کشور باز نگری شود و در برخی قوانین هم باید اصلاحات صورت گیرد تا بخش خصوصی و تولید به امنیت در بهربرداری برسند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در این جلسه گفت : آنچه مانع شکوفا شدن ظرفیت ها در کشور می شود همین مشکلات است و باید سرچشمه مشکلات برسی ، تا اثر بخشی بخش خصوصی نمایان شود.
مهندس شافعی خاطر نشان کرد : باید به بخش تولید نگاه ملی داشته باشیم و اساس توسعه در کشور تولید است و می توان با نگاه درآمدی برای کشور ارز آوری کنیم و با جذب نیروهای کار افرین می تواند سرمایه گذاری شکل بگیرد .
او همچنین اظهار داشت : توسعه متوازن در کشو رباید از " روستاها " شروع شود و یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی توجه به روستاها بوده که می تواند بیشترین دغدغه مربوط به ناهنجاری های اجتماعی را کاهش دهد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت : مشکلاتی ساختاری در بخش تولید و سرمایه گذاری وجود دارد و با رعایت الگوی مصرف در تولید می توان برخی از صنایع را احیاء کنیم و در حال حاضر این الگو درجامعه وجود ندارد.
انتهای پیام// س ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.