وزیر خارجه انگلیس بازنگری در برکسیت را رد کرد

وزیر امور خارجه انگیس اعلام کرد کشورش قصد ندارد در خصوص برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) تجدید نظر کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگیس روز چهارشنبه اعلام کرد علی رغم سخت گیری فرانسه در خصوص دسترسی به بازار مشترک اروپا ، انگلیس قصد ندارد در خصوص برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) تجدید نظر کند.

وزیر امور خارجه انگلیس که به هند سفر کرده است در سخنانی خطوط اصلی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تشریح کرد و به کشورهای اروپایی که قصد دارند مالیات های سنگین بر این کشور تحمیل کنند، هشدار داد.

جانسون در کنفرانس خبری در دهلی نو گفت: اگر اولاند قصد دارد اصلاحاتی در خصوص کسانی که برای فرار تلاش می کنند، اعمال کند ، من فکر نمی کنم این اقدام خوبی برای حرکت رو به جلو باشد. چنین اقدامی در راستای منافع ما و شرکای ما نیست.

ترزا می روز سه شنبه  امضای قرارداد جدیدی با اتحادیه اروپا در زمینه اتحادیه گمرکی را پس از برکسیت خواستار شد. در سال 2015 ، حدود 44 درصد صادرات انگلیس به اروپا بوده است.

این درحالی است که فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه بارها اعلام کرده است پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا این کشور از شرایط ترجیحی برای دسترسی به بازار مشترک اروپا برخوردار نخواهد بود.

جانسون در دیدار دو روزه از هند قرار است با نخست وزیر و نیز وزیر دارایی هند دیدار کند. پیش از این نیز ترزا می در ماه نوامبر به هند سفر کرده بود.

شهردار سابق لندن هشدار داد فراموش نکنید که این یک شمشیر دو لبه است. آلمان ها یک پنجم تولید موتور خود را به انگلیس صادر می کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار