مشهد؛

سومین جشنواره تئاتر فجر خراسان رضوی به ایستگاه آخر رسید

سومین جشنواره تئاتر فجر خراسان رضوی با معرفی نفرات برتربه کار خود پایان داد.

سومین جشنواره تئاتر فجر خراسان رضوی به ایستگاه آخر رسیدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه تئاتر در معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نقش محوری دارد، اظهار کرد: تئاتر به دلیل ظرفیت های بسیار زیادی که دارد می تواند در حوزه های مختلف فرهنگی نقش ایفا کند.

مهدی شفیعی افزود: هفت جشنواره استانی تئاتر امسال در کشور برگزار شد که نشانگر توجه ویژه مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد به اجرای نمایش در استان ها است.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر فجر یکم تا دوازدهم بهمن ماه در تهران برگزار می شود، خاطر نشان کرد: حضور هشت گروه نمایشی از خراسان رضوی ، نشانگر رشد تئاتر در این استان است که باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حضور قدرتمند خراسان رضوی در تئاتر فجر نشانگر یک اتفاق مثبت و ارزشمند به صورت مستمر است، افزود: باید مسئولان استان قدر این ظرفیت را بدانند و شرایط را برای رشد و شکوفایی تئاتر بیش از گذشته فراهم کنند.

نماینده هییت داوران سومین جشنواره تئاتر فجر استانی نیز در این آئین با بیان اینکه در طول چهار سال گذشته بیش از 200 اثر در خراسان رضوی خوانش شده است، اظهار کرد: شنبه های خوانش در این استان یک اتفاق بسیار ارزشمند است که توانسته تا کنون دستاوردهای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.

حسین وحدتی افزود: با توجه به علاقه و مخاطبان بسیار زیادی که در شنبه های خوانش به وجود آمده از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست داریم تا بودجه ای به صورت اختصاصی برای این امر تعیین شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی نیز در این آئین اظهار کرد: برگزاری جشنواره تئاتر فجر استانی هم اکنون به یک مطالبه در استان تبدیل شده است .

سید جواد اشکذری با بیان به اینکه این جشنواره از حالت تزئینی خارج شده است، تصریح کرد:برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند در آینده زمینه ساز کشف استعدادها شود.
وی برگزاری کارگاه های آموزشی را یکی از رویکردهای این انجمن در سال آینده دانست و گفت: توسعه زیرساخت های سالن های نمایش و توجه ویژه به اقتصاد تئاتر از مهم ترین رویکردهایی است که در انجمن هنرهای نمایشی این استان دنبال می کند.

سومین جشنواره تئاتر فجر استانی خراسان رضوی  از 25 تا 29 دی ماه در مشهد و در 4 سالن تالار عروسکی، تماشاخانه اشراق،  تماشاخانه بهار و سالن اصلی تئاتر شهر مشهد به مدت 5 روز برگزار شد.

در این جشنواره 9 نمایش صحنه ای از مشهد، تبریز، اصفهان  و تهران و 8 خوانش نمایش نامه
با هدف اموزش و بصورت مسابقه ای و رقابتی در تالار عروسکی خوانش شدند و با هم رقابت کردند.

در آیین اختتامیه این جشنواره با اعلام هيأت داورانِ بخش مسابقه نمايشنامه‌خوانى، برگزيدگان اين بخش، معرفى شدند که به شرح زیر می باشد:

بهترين موسيقى؛«مهدى حسنى» براى خوانش نمايشنامه «شرق دور؛ شرق نزديك»

بهترين اكت‌خوان؛«دلارام امينى‌مقدم» براى خوانش نمايشنامه «شرق دور؛ شرق نزديك»

بهترين بازيگر زن؛«نوشين نوروززاده» براى خوانش نمايشنامه «شرق دور؛ شرق نزديك» و«نسيم كمالى» براى خوانش نمايشنامه «كرگدنى در كرير»

بهترين بازيگر مرد؛ «حميد درودى» براى خوانش نمايشنامه «روال عادى» و «صادق سفيدباغى» براى خوانش نمايشنامه «سوپ بوقلمون»

بهترين نويسنده؛ «سيدامير رستگار» براى نگارش نمايشنامه «سوپ بوقلمون»و «بهزاد آقاجانى» براى نگارش نمايشنامه «خانه عروسك ايبسن»

بهترين كارگردان؛ «حميد درودى» براى خوانش نمايش «روال عادى» و«مبين عطارى» براى خوانش نمايش «شرق دور؛ شرق نزديك»

در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاه عکس از اثار عکاسان از سومین جشنواره تئاتر استان نیز برگزار شد.

انتهای پیام//ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.