سعیدی کیاسری:

هدف کنگره «عرس بیدل» ایجاد شبکه‌ای از متخصصان زبان و ادبیات فارسی بود

دبیر کنگره «عرس بیدل» گفت: هدف از برگزاری این همایش بین‌المللی ایجاد یک فضای تعامل و شبکه‌ای از متخصصان زبان و ادبیات فارسی بود.

هدف کنگره «عرس بیدل» ایجاد شبکه‌ای از متخصصان زبان و ادبیات فارسی بودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران چهارمین کنگره بین‌المللی «عرس بیدل» بزرگداشت ابوالمعانی میرزا عبدالقادر بیدل دهلوی از روز گذشته به مدت دو روز در مرکز پژوهش‌های وزارت کشور ایران برگزار می‌شود.

در این همایش که به همت بنیاد بیدل دهلوی برگزار شده است، بیش از پنجاه شاعر و متخصص زبان فارسی از یست کشور حضور دارند.

دکتر هادی سعیدی کیاسری دبیر کنگره «عرس بیدل» هدف از برگزاری چنین برنامه‌های را علاوه بر تجليل از بزرگانی چون حضرت بیدل دهلوی در زبان فارسی، ایجاد یک فضای تعامل و شبکه‌ای از متخصصان زبان و ادبیات فارسی دانست. 

وی در ادامه با بیان این مطلب که در ابتدای برگزاری عرس بیدل ایجاد چنین جریان تاثیر گذاری برای همه ما در هیات برگزاری کنگره آمال و آرزو بود تصریح کرد: در همین راستا از تمامی دوستان و همزبانانم در کشورهای افغانستان، پاکستان، تاجیکستان و هند تشکر و سپاس فراوان دارم که در تحقق این آرزو از هيچ همکاری دریغ نکردند. 

از نکات قابل توجه در این کنگره می‌توان حضور چشمگیر مهاجرین و دانشجویان افغانستانی اشاره کرد. 

از دیگر بخش‌های آیین افتتاحیه چهارمین عرس بیدل می توان به سخنرانی چهره‌های چون علی معلم دامغانی رییس فرهنگستان هنر ایران، استاد افتخار عارف رييس فرهنگستان ادب پاکستان، پروفسور شریف حسین قاسمی استاد دانشگاه دهلی، استاد عبدالعزيز مهجور مدیر و مدرس مکتب خانه بیدل در افغانستان و اجراي موسیقی سنتی توسط گروه های ایرانی و افغانستانی اشاره کرد. 

لازم به ذکر است این دور از چهارمین عرس بیدل به مدت دو روز در سالن همایش های وزارت کشور در حال برگزاری است و ورود برای عموم آزاد است. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار