اردبیل؛

بهره برداری از نیروگاه خورشیدی در شهرستان های نمین و رضی

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت:‌ با برنامه‌ریزی‌های انجام شده نیروگاه خورشیدی نمین و رضی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛ علیرضا علیزاده در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده نیروگاه خورشیدی نمین و رضی به بهره‌برداری می‌رسد که انتظار می‌رود با بهره‌برداری از این پروژه گام مهمی در خدمات‌رسانی نیروی برق در استان انجام شود که در این زمینه اقدامات لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت نیروگاه خورشیدی نمین و رضی 6.2 مگاوات بوده است، گفت: هم‌اکنون عملیات اجرایی این پروژه روند صعودی به خود گرفته و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر‌عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از برنامه‌ریزی برای بخش 5.6 مگاواتی شهرستان گرمی خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این پروژه نیز به صورت منظم انجام می‌شود و دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد و نیروگاه زمین‌گرمایی نیز در حال بهره‌برداری است.

علیزاده تصریح کرد:‌ یکی از اولویت‌های اساسی شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل ارتقای کابل خودنگهدار است که در این زمینه یک هزار و 200 کیلومتر کابل خودنگهدار برق اجرا شده و درصددیم این امر را در منطقه افزایش دهیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر در 6 شهر استان اردبیل صددرصد مناطق شهری و روستایی از نعمت برق برخوردار شده‌اند و تنها در 4 شهرستان خلخال، بیله‌سوار، مشگین‌شهر و گرمی برخی قشلاقات زیر 10 خانوار از این نعمت بی‌بهره هستند که با برنامه‌ریزیهای انجام شده این قشلاقات نیز در آینده نزدیک از نعمت برق برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل اظهار کرد: همزمان با دهه مبارک فجر عملیات برق‌رسانی به برخی از قشلاقات زیر 10 خانوار به بهره‌برداری می‌رسد تا بتوانیم گامی در برق‌دار کردن قشلاقات زیر 10 خانوار در استان برداریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.