مانور ارتش انگلیس برای ارسال خودروهای زرهی به شرق اروپا از طریق کانال مانش

ارتش انگلیس برای اولین بار یک محموله شامل یک فروند تانک و چند خودروی زرهی را از طریق کانال مانش به فرانسه ارسال کرد.

مانور ارتش انگلیس برای ارسال خودروهای زرهی به شرق اروپا از طریق کانال مانش
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، ارتش انگلیس برای اولین بار یک محموله شامل یک فروند تانک و چند خودروی زرهی را از طریق کانال مانش به فرانسه ارسال کرد تا از این طریق راههای ارسال سریع تسلیحات سنگین را به شرق اروپا در صورت بروز بحران با روسیه بیازماید. پنج خودروی زرهی که در واگن هایی بارگیری شده بودند چهارشنبه شب به عنوان بخشی از یک تمرین لجستیکی به فرانسه ارسال شد. 

این تمرین در حالی برگزار شد که ارتش در جستجوی راههای جدید برای نقل و انتقال خودروهای زرهی از انگلیس بعد از بسته شدن پایگاههایش در آلمان است. وقتی این پایگاهها در پایان این دهه بسته می شوند، ارتش در صورت نیاز نیروی واکنش سریع ناتو برای تقویت استحکامات دفاعی در شرق اروپا ناچار است تسلیحات سنگین خود را اعزام کند.

ارتش انگلیس در دوره جنگ سرد دائماً ارسال تانک را از طریق شبکه ریلی اروپا تمرین می کرد اما این  مهارت به علت تمرکز در افغانستان و عراق از بین رفته است. ارتش هنوز از کانال مانش برای انتقال کانتینرهای حامل تجهیزات استفاده می کند اما هیچوقت خودروهای زرهی از این مسیر منتقل نکرده بود. 

به گفته سخنگوی وزارت دفاع انگلیس، تمرین انتقال خودروهای زرهی به مرکز اروپا از طریق کانال مانش موفقیت آمیز بوده است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار